آغاز بارش‌های پاییزی در لرستان از اواخر مهرماه

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارش‌های پاییزی موثر این استان در بازه زمانی هفته آخر مهرماه جاری تا اوایل آبان آغاز می‌شود.

"بهروز مرادپور "  بیان کرد: براساس پیش بینی‌های انجام شده بارش‌های امسال پاییز و زمستان لرستان در وضعیت نرمال و حتی بیش از نرمال پیش بینی شده و نسبت به سال گذشته میزان بارش‌های بیشتری قابل انتظار است.

وی اظهار داشت: بر این اساس ممکن است در برخی بازه‌های زمانی میزان بارش‌ها به سمت رگباری و کوتاه مدت حرکت کند که و بارش‌های بیش از نرمال استان بصورت نقطه‌ای و همراه با رگبار قابل انتظار است که در این راستا ایجاد آمادگی‌های لازم به منظور پیشگیری از خسارت‌های احتمالی ضرورت دارد.

مرادپور عنوان کرد: در صورت احتمال بارش‌های قوی هشدار‌های هواشناسی بلافاصله جهت رعایت نکات ایمنی و کاهش خسارت‌های احتمالی به هم استانی‌ها اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ حدود ۴۸۸ میلیمتر ثبت شده است گفت: میزان بارندگی بلند مدت در این بازه زمانی ۵۰۵/۶۳ میلیمتر و میزان انحراف بارندگی نسبت به سال گذشته ۴۰/۹ میلیمتر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان در خصوص پیش بینی وضعیت هوای استان طی روز‌های آینده گفت: تا اواخر ساعات امروز (چهارشنبه) در اغلب نقاط استان رگبار‌های ضعیف باران قابل انتظار است، اما در روز‌های پنجشنبه و جمعه وضعیت پایداری بر جو استان حاکم خواهد بود.

 

برچسب ها: پاییز ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.