بهره برداری از ۴۴ طرح شهری در مشهد

۴۴ طرح شهری با بیش از ۲ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال اعتبار روز چهارشنبه طی مراسمی در کلانشهر مشهد بهره‌برداری شد.

محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد در این مراسم گفت: مجموعه ورزشی «شهید قربانی» بزرگترین طرحی است که امروز در محله «پنجتن» یکی از محلات پرجمعیت حاشیه شهر مشهد با حدود هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده و امروز در اختیار ساکنان منطقه قرار می‌گیرد.

وی افزود: مجموعه آبی شهید قربانی واقع در منطقه چهار شهرداری مشهد در زمینی به وسعت بیش از چهار هزار و ۶۰۰ مترمربع و با امکاناتی نظیر ۲ استخر مجزا برای استفاده همزمان بانوان و آقایان، استخر کودکان، سونای خشک و سونای بخار، جکوزی، لابی مجزا، رختکن و سرویس بهداشتی، بوفه، سالن بدن‌سازی و بخش‌های اداری ساخته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین امروز هشت طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی، ۱۰ طرح پیاده‌روسازی و مرمت و رفع عیوب جوی و جدول، چهار طرح مرمت نمای مسجد، ۶ طرح احداث و تعمیر سالن ورزشی سرپوشیده، سه طرح ارتقا و احیای بوستان‌های سطح منطقه، سه پروژه احداث و تجهیز زمین چمن مصنوعی روباز و ۹ پروژه در حوزه فرهنگی و احداث بوستان‌های محلی در منطقه چهار به بهره‌برداری رسید.

شهردار مشهد ادامه داد: رویکرد شورا و مدیریت شهری در این دوره اتمام طرح‌های کاربردی ویژه است که در این راستا فردا یک باب ایستگاه آتش نشانی در این کلانشهر افتتاح می‌شود.

قلندر افزود: بوستان بانوان با هفت هکتار مساحت در بلوار وکیل آباد و تقاطع چهارسطحی آزادگان از دیگر طرح‌هایی است که در روز‌های پیش رو بهره برداری خواهد شد.

پیگیری سهمیه لیگ ۲ فوتبال برای مشهد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به عقب ماندگی در حوزه زیرساخت ورزشی اظهار کرد: در آینده نزدیک سهمیه لیگ ۲ فوتبال برای مشهد گرفته می‌شود و پیگیر اخذ سهمیه برای لیگ دسته یک فوتبال نیز هستیم.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: ورزشگاه ثامن نیز باید تجهیز شود، خبر‌های خوشی برای ورزش مشهد خواهیم داشت.

وی با اشاره به وجود ۴۰۰ همت معوقات مالیاتی در کشور اضافه کرد: سامانه املاک و اسکان امور مالیاتی کشور، امروز به سمتی می‌رود که عدالت در اخذ مالیات عملیاتی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام تلاش دشمن منتقل کردن پیام نادرست انفعال نظام در جهت حل مسائل مردم است، ما وظیفه داریم فعالیت‌های مختلف نظام را به مردم معرفی کنیم.

حجت الاسلام پژمانفر در خصوص ساماندهی حاشیه شهر مشهد نیز اظهار کرد: تعدادی از روستا‌هایی که سکونتگاه مردم مشهد نیز هستند، باید خدمات بگیرند، شاید مشکلات قانونی و زیرساختی و محدودیت امکانات باشد، اما شهرداری و شورا پذیرفته اند که پاسخگوی بخشی از مشکلات مناطق روستایی باشند.

وی گفت: امسال برای اولین بار از سهمیه خوردو‌های «ون» در تهران کم و به سهیمه مشهد اضافه شده است، مسوولان این کلانشهر به کل کشور و زائران خدمات ارائه می‌دهد.

شهر مشهد دارای ۱۳ منطقه شهری است. منطقه چهار واقع در شمال شرق مشهد دارای سه ناحیه و ۱۱ محله است، همچنین این منطقه پذیرای ۳۲ هزار اتباع خارجی دارای کارت اقامت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.