معاون سازمان اوقاف و امور خیریه:

یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه در کشور وجود دارد

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بر اساس آمارهای موجود هم اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه در کشور وجود دارد.

حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده روز چهارشنبه در مراسم یاوران وقف در زنجان گفت: از بین موقوفات موجود ۸۰۰ نیت از وقف‌نامه‌ها احصا شده است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از درآمد موقوفات صرف نیات واقفان شده است، اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در این حوزه حفظ عین موقوفات است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب اوقاف افزود: با این حال کارکنان اوقاف که از جمله سرمایه‌های عظیم این سازمان هستند، تلاش کرده اند و درآمد اوقاف به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی تاکید بسیاری به وقف به عنوان سنت پسندیده شده است، اظهار داشت: در نظام سیاسی اسلام هم اگر مثلث سیاسی نام ببریم شامل امنیت، اقتصاد و فرهنگ است که وقف در هر سه آنها موضوعیت دارد و بر همین اساس هدف اوقاف حل نیازهای مردم با استفاده از ظرفیت اوقاف است.

وی تصریح کرد: اگر استفاده درستی از وقف شود، به مهمترین پایگاه اقتصادی تبدیل خواهد شد که یکی از اولویت‌های اوقاف نیز سوق دادن فعالیت‌ها به این سمت است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: موقوفات مذهبی از جمله مراکز و کانون‌های مهمی است که می‌تواند به محلی برای تجمع فعالیت‌های فرهنگی و جلب اعتماد مردم در حوزه فعالیت‌های دینی تبدیل شود.

وی گفت: در سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های متعددی در دست اجراست تا بتوانیم با افزایش منافع حاصل از موقوفات خدمات بیشتری به مردم ارائه کنیم.

حجت الاسلام نوری زاده ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دریاپایه، پرورش میگو، پرورش ماهی و پرورش ماهی در قفس همچنین حوزه‌های کشاورزی از جمله مواردی است که در راستای افزایش منافع حاصل از موقوفات در حال اجراست.

برچسب ها: موقوفات ، سازمان وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.