طی ۲ هفته صورت گرفت؛

ثبت ۵۴ هزار جریمه برای تخلفات رانندگی در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در ۲ هفته اخیر، ۵۴ هزار جریمه برای تخلفات رانندگی افراد از سوی کارکنان راهنمایی و رانندگی ثبت شده است.

سردار ناصر فرشید امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی سال ۱۴۰۲ در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهداء، جانبازان، رزمندگان، ایثارگران گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خدمات پلیس در لایه‌های مختلف و ابعاد مختلف امروز بر همه مردم روشن شده است.

او افزود: هفته انتظامی امسال با شعار شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار از ۱۳ مهر آغاز و  تا ۱۹ مهر ادامه دارد.

 فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: در بحث قانونمداری بایستی همراه سازی و آگاهسازی صورت گیرد، از جمله در بحث ترافیک شهری که همه دستگاه‌ها دخیل هستند  و از طرفی در بحث ترافیک و تصادفات درون شهری و برون شهری چه سازمان‌هایی نقش دارند؟ که باید مطالبه گیری انجام شود.

او بیان داشت: در ۲ هفته اخیر۵۴ هزار جریمه برای تخلفات رانندگی افراد از سوی کارکنان راهنمایی و رانندگی ثبت شد که جای نگرانی و تاسف وجود دارد که اگر رانندگان قوانین و مقررات رانندگی و ترافیکی را رعایت کنند، شاهد ترافیک و تصادفات درون شهری و برون شهری نخواهیم بود.

سردار فرشید گفت: در هفته انتظامی، اقدامات و خدمات مختلفی از جمله: نمایش اقتدار نیرو‌های پلیس، تجلیل از خانواده شهدا و ارائه ماموریت‌های مختلف به مردم  را در دستور کار داریم که تلاش می‌کنیم مردم را همراه خودمان داشته باشیم؛ چون باهمراهی مردم احساس امنیت و آرامش بیشتری داریم.

او تجلیل از کارکنان و خانواده آن ها، ارائه آمار و عملکرد ماموریت‌های پلیسی به مردم برای آگاهسازی و مطالبه گری از سایر نهاد‌ها و برنامه‌های حوزه نمایش اقتدار پلیس را از جمله مهم ترین اهداف این هفته برشمرد و گفت: رسانه‌ها، جهادگران عرصه آگاه سازی و اطلاع رسانی هستند و مردم را با پلیس همراه می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به نامگذاری ایام هفته انتظامی با عناوین خاص و هدفمند گفت: در روز‌های اخیر، برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر را به منظور تامین امنیت دانش آموزان در اطراف محیط‌های آموزشی و مسیر‌های تردد در قالب طرحی ویژه آغاز کردیم و همچنان ادامه دارد.

او تصریح کرد: در بیش از ۱۰۰ مقر انتظامی ارتباط الکترونی با دستگاه قضایی را برقرار کردیم  و بیش از ۸۰ درصد پرونده‌ها از این طریق ارسال می‌شود. همچنین ارتباط الکترونیک با پزشکی قانونی را نیز داریم و در پلیس+۱۰ بیش از ۳۵ خدمت به مردم و بیش از ۳۰ خدمت در نرم‌افزار پلیس من به مردم ارائه می‌شود.

سردار فرشید اضافه کرد: برای جلب اعتماد بیشتر مردم، سامانه ۱۹۷ راه اندازی شده که قطعا بعد از پیگیری مطالبه مردم و اصلاح و بهبود روش‌ها می‌توانیم اعتماد مردم را افزایش دهیم و برای اجرای اقدامات ایجابی و فرهنگ سازی پلیس، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جلسه با مدارس، ادارات و سایر جوامع هدف  صورت گرفته است. 

او  با اشاره به خدمات مشاوره‌ای در کلانتری‌ها برای جلوگیری از تشکیل پرونده قضایی گفت: در یک سال اخیر، بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۰ پرونده به مشاوران و مرکز مشاوره پلیس ارجاع شده  است که  ۶۸ درصد منجر به صلح و سازش شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح عملکرد پلیس نیز گفت: از پارسال تا کنون بیش از ۷۸ تن انواع موادمخدر در استان کرمان کشف شده که بیش از ۸۳ درصد تریاک و ۱۲ درصد حشیش و ۲درصد هروئین، مرفین و شیشه بوده اند و در کشفیات مواد مخدر صنعتی، نسبت به دوره مشابه قبل افزایش داشتیم و علاوه بر این بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ قاچاقچی موادمخدر و ۶ هزار و ۵۰۰ خرده فروش دستگیر شدند.

او ادامه داد: ۱۷۲ باند قاچاق منهدم و قریب به ۱۶ هزار پرونده تشکیل و ۱ هزار و ۸۰۰ خودرو توقیف شده است و در حوزه برخورد با قاچاق سوخت نیز بیش از ۶ میلیون و ۵۸۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده و ۹۷ درصد افزایش کشفیات نسبت به پارسال رقم خورده است؛ اما در حوزه جرائم رایانه‌ای با افزایش ۱۵ درصدی جرائم روبرو بوده ایم که  با تلاش پلیس فتا ۸۴ درصد جرائم را کشف کرده ایم و جزو ۳ استان برتر در کشف این جرائم در کشور بودیم.

سردار فرشید ضمن ابراز تاسف از شمار بالای تصادفات رانندگی و تلفات این حوادث عنوان کرد: از مهرماه پارسال تاکنون بیش از ۲۳ هزار تصادف در استان کرمان رخ داده است که ۵۱ درصد آن درون شهری و ۴۹ درصد برون شهری بوده و قریب به ۱هزار و ۳۰۰ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده اند که امیدوارم با هم افزایی سایر دستگاه‌ها وظایف خود را در زمینه کاهش تصادف و تلفات انجام بدهیم و باید بگوییم بیشترین کشته های تصادفات شهری در شهر‌های کرمان، سیرجان، بم و جیرفت بوده اند.

او  ضمن پاسخگویی به سوالات و ابهامات خبرنگاران و همچنین تجلیل از خبرنگاران گفت: در حوزه کالای قاچاق نیز طی امسال،  ۵۹۹ میلیارد تومان ارزش ریالی کالا‌های مکشوفه بوده و در نیمه نخست امسال  قریب به ۳۸ تن مواد مخدر کشف کردیم که رتبه دوم کشور مربوط به استان کرمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار