درآمد موقوفات در مهاباد ۴.۵ برابر شد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: درآمد موقوفات این شهرستان طی نیمه نخست امسال، با افزایش ۴.۵ برابری در مقایسه با پارسال به ۶۲ میلیارد ریال رسیده است.

سیدحسین مقتدر مدیر اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: در این شهرستان در مجموع ۱۳۶ موقوفه و هزار و ۱۷۰ رقبه وجود دارد و این مقدار درآمد از مجموع این موقوفات و رقبه‌های آن‌ها در شهرستان حاصل شده است.

وی اضافه کرد: درآمد‌های موقوفات طبق قوانین وقف و متن وقف نامه‌ها، صرف نیات مدنظر واقفان نیک اندیش خواهد شد.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد با اشاره به سنددار کردن موقوفات در این شهرستان، افزود: امسال برای ۱۵۱ موقوفه سطح شهرستان سند تک برگ صادر شده است.

مقتدر اضافه کرد: امسال همچنین در بخش فرهنگی مسابقات قرآنی جنوب استان با حضور ۱۵۶ نفر به میزبانی مهاباد برگزار شد که طی آن ۱۲ نفر برتر در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان معرفی و به مسابقات استانی معرفی شدند.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد بیان کرد: امسال ۳۶ مسجد شهری و روستایی با هزینه ۱۴ میلیارد ریال و ۷۰۰ میلیون ریال مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفتند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ۱۲ بسته کامل نوشت افزار هم در راستای عمل به نیات واقفان در بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.