ظرفیت مطلوب کشور برای تولید پوشاک

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: در کشور ظرفیت تولید پوشاک و پارچه وجود دارد که می‌تواند اشتغال بالایی را رقم بزند.

شهرام زارع در در نشست تخصصی با محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت با مدیران واحد‌های صنعتی استان با بیان اینکه اتاق بازرگانی زبان گویای بخش خصوصی برای بیان مشکلاتشان است، اظهار داشت: باید مشکلات هر حوزه به‌صورت تخصصی توسط فعالان این حوزه بیان شود و اتاق بازرگانی می‌تواند رابط بسیار خوبی بین بخش خصوصی و دولتی باشد. 

وی با اشاره به آمار بالای واردات پارچه و پوشاک به کشور، افزود: طبق آمار ارائه شده سالانه بالغ بر دو میلیارد دلار پارچه و پوشاک وارد کشور می‌شود که ۷۰۰ میلیون دلار آن مربوط به حوزه پوشاک است، در حالی که در کشور ظرفیت تولید پوشاک و پارچه وجود دارد. 

زارع با تاکید بر اینکه باید به استان‌های کم‌برخوردار توجه ویژه‌ای در حوزه صنایع صورت بگیرد، اضافه کرد: این مسئله همواره مورد تاکید دولت سیزدهم نیز است. 


بیشتر بخوانید


ایمان اخوان نماینده بخش خصوصی در حوزه صنعت نساجی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد نخ پلی‌استر کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، گفت: امیدواریم با حمایت‌های دولت زنجیره ارزش این محصول در استان تکمیل شود. 

وی با بیان اینکه واحد‌های نساجی در چهارمحال و بختیاری با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند، توضیح داد: عمده نیاز مواد اولیه صنایع نساجی استان از واحد پتروشیمی شهید تندگویان تامین می‌شود که در برخی از مواقع سال با مشکل برای تامین مواداولیه مواجه می‌شود، امیدواریم واحد پتروشیمی لردگان نیز به حوزه تولید مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های نساجی از جمله پلیمر ورود پیدا کند. 

اخوان ادامه داد: ظرفیت خوبی در چهارمحال و بختیاری برای توسعه واحد‌های نساجی وجود دارد، امیدواریم حمایت‌های لازم در این حوزه صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.