سردار مومنی در گرگان:

آمار فوت ناشی از تصادفات موتورسیکلت در گلستان ۱۹ درصد بیشتر از آمار کشوری است

رئیس پلیس راه کشور گفت: میانگین آمار جانباختگان ناشی از تصادف با موتورسیکلت در کشور ۱۶ درصد، اما در گلستان ۳۵ درصد است.

سردار مومنی امروز چهارشنبه ۱۲ مهر در حاشیه جلسه شورای راهبردی استان گفت: هدف ما از تشکیل شورای راهبردی دراستانداری گلستان کاهش آمار جانباختگان ناشی از تصادفات در استان گلستان است.

او افزود: در سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش ۱۹ درصدی، در سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۶ درصدی و در ۵ ماه گذشته امسال افزایش ۱۹ درصدی جانباختگان ناشی از تصادف در استان بودیم.

سردار مومنی ادامه داد: در این جلسه مصوبات خوبی انجام شد که اگر اجرایی شود شاهد کاهش آمار جانباختگان خواهیم بود.

او با بیان اینکه معضلاتی که در کشور وجود دارد با سایر نقاط کشور متفاوت است، گفت: میانگین آمار جانباختگان ناشی از تصادف با موتورسیکلت در کشور ۱۶ درصد، اما در گلستان ۳۵ درصد است.

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: همچنین میانگین فوت در عابرین پیاده در کشور ۷ درصد و در استان گلستان ۱۳ درصد یعنی دو برابر میانگین کشوری است.

سردار مومنی ادامه داد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های اولویت گذاری شده در استان تا پایان سال شاهد کاهش آمار جانباختگان باشیم.

او افزود: یکی از برنامه‌های مهم برای کاهش آمار تصادفات برخورد با متخلفان بوده و فرهنگ سازی از طریق فضای مجازی، رسانه ها، صدا و سیما، آموزش و پرورش یکی دیگر از برنامه‌ها برای کاهش آمار تصادفات و جانباختگان است.

سردار مومنی می‌گوید: نقص در سیستم روشنایی موتورسواران هم یکی دیگر از عوامل تشدید تصادف هاست که بخش اقدامات صلبی با متخلفان در این حوزه برخورد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر تعامل و همکاری همه ادارات و نهاد‌های مرتبط در زمینه افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات تاکید کرد.

عادل مصدقی هم در حاشیه این جلسه گفت: برای کاهش تصادفات جاده‌ای و فرهنگ سازی در این زمینه همه ادارات مرتبط باید همکاری و هماهنگی داشته باشند.

وی افزود: افزایش ۱۹ درصدی تلفات جاده‌ای در استان شرایط خوبی نیست و باید با تجمیع همه ظرفیت‌ها در مسیر آموزش و فرهنگ سازی ترافیکی حرکت نماییم.

مصدقی تاکید کرد: با تلاش‌هایی که در حال انجام است امید است در شش ماهه دوم سال شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.