رنج روزانه ۳۰ هزار نفر مردم روستاهای چابهار در پیچ و خم ۸۲ کیلومتر راه خاکی

عضو شورای اسلامی بخش پیرسهراب چابهار گفت: رنج و عذاب روزانه ۳۲ هزار نفر مردم روستاهای پیرسهراب در پیچ و خم ۸۲ کیلومتر راه خاکی همچنان بعد از گذشت چندین سال ادامه دارد و کسی پاسخگو مسائل و مشکلات مردم نیست.

پرویز پیکن  اظهار کرد: هم اینک سهم ۳۰ هزار نفر از اهالی بخش پیرسهراب فقط ۶ کیلومتر آسفالت در طول چهار سال گذشته بوده است.

وی بیان کرد: بخش پیرسهراب از توابع شهرستان چابهار با ۱۲۱ پارچه آبادی و روستا و جمعیتی بالغ بر جمعیت ۳۲ هزار هزار نفر در خردادماه سال ۱۴۰۰ از دهستان به بخش ارتقا پیدا کرد، اما یکی از محروم‌ترین بخش‌های کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در این بخش حداقل ۸۲ کیلومتر راه روستایی نیاز به آسفالت دارد که متاسفانه با پیگیری‌هایی که در چند سال اخیر صورت گرفته است هیچگونه نتیجه‌ای از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان صورت نگرفته است.

عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهرستان چابهار اظهار کرد: در چهار سال اخیر فقط ۶ کیلومتر از راههای روستایی این بخش آسفالت شده که بدون نظارت دستگاههای اجرایی انجام شد که اکثر نقاط این آسفالت توسط آب بردگی دارد و به نوعی شسته شده و از بین رفته است و ظاهراً متولیان امر هیچگونه توجهی در حوزه آسفالت این بخش ندارند.

پیکن اظهار کرد: بالغ بر ۲۹ روستا در بخش پیرسهراب آسفالت نشده است و راه‌های اصلی نیاز به بازسازی دارند و در محور پارگ به پیرسهراب بعضی از این چاله‌ها با خاک پر شده است که ولی با کوچکترین بارندگی دوباره خاک از بین میرود و کما فی سابق میشود، چراکه زیر ساز به درست انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر فقط ۶ کیلومتر از راه روستاهای بخش پیرسهراب آسفالت شده است، گفت: در طی این سال‌ها باید مشخص شود که سهمیه بخش پیرسهراب به چه میزان بوده و چرا این مقدار اندک راه فقط بازسازی شده و این راه‌ها در گذشته آسفالت شده بودند.

پیکن ادامه داد: بخش پیرسهراب از محروم ترین نقطه ایران است که جدا از راههای خاکی همچنین آرزوی دانش آموزان آن بهره مندی از کلاس درس مناسب و استاندارد و تخصیص سرویس مدارس است.

وی بیان کرد: در کمترین بارندگی ها تا ۱۰ روز و یک ماه تردد به سختی و با خودرو انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه حتی برای نگهداری خط لوله آب یعنی انتقال آب از سد زیردان به سه شهرستان چابهار، دشتیاری و قصرقند یک نفر نیرو استخدام نمی شود و هر شکستی لوله تا چندین ماه به حال خویش رها می شود، افزود: هدر رفت آب برای مسوولان هیچ اهمیتی ندارد و اقدامی برای بهسازی و رفع شکستگی ها نمی شود نمونه آن شکستن بیش از پنج تا ۶ ماه خط لوله آب در محدوده رودخانه کاجو پل فتحعلی کلات پیرسهراب است که آب در رودخانه رها شده است.

عضو شورای اسلامی بخش پیرسهراب و شهرستان چابهار گفت: متاسفانه مسوولان هیچ پاسخی به پیگیری اعضای شورا به عنوان نماینده مردم روستاها ندارند و مطالبات و مشکلات مطرح شده شورا را ترتیب اثر نمی دهند نمی دانیم اشکال کار کجاست؟

وی از عدم آماده سازی تصفیه خانه آب سد زیردان و تحویل آب بهداشتی به مردم نیز انتقاد کرد و افزود: تا چه زمانی مردم آب بی کیفیت مصرف کنند و بیماریها را به جان بخرند و مسوولان این مواردها را پیگیری نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار