کارشناسان ارشد گردشگری اکو وارد اردبیل شدند

هیاتی از کارشناسان وزارتخانه‌های گردشگری کشور‌های عضو اکو شامگاه سه شنبه برای شرکت در هفتمین نشست خود وارد ادبیل شدند.

علی اصغر شالبافیان،معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بدو ورود به اردبیل گفت:گروه کارشناسان ارشد گردشگری کشور‌های عضو اکو امروز برای شرکت در هفتمین نشست این گروه وارد اردبیل شدند و با توجه به میزبانی اردبیل برای رویداد ۲۰۲۳ پنجمین نشست وزرای گردشگری و هفتمین نشست گروه کارشناسان ارشد در این شهر برگزار می‌شود.

وی معرفی ظرفیت‌های استان اردبیل به همراه بررسی ظرفیت‌های گردشگری سلامت آن را از برنامه‌های این نشست‌ها اعلام کرد.

وی افزود: در کنار کارشناسان و وزرای گردشگری، هیات‌هایی از فعالان بخش خصوصی کشور‌های عضو اکو نیز وارد اردبیل شدند تا به همراه فعالان بخش خصوصی اردبیل و هیات‌هایی از جامعه تورگردانان کشور در نشست اقتصادی B ۲ B شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، پنجمین نشست وزرای گردشگری و هفتمین نشست گروه کارشناسان ارشد کشور‌های عضو اکو روز‌های ۱۲ و ۱۳ مهر ماه در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود.

وزیران گردشگری کشور‌های عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشور‌ها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشور‌ها انتخاب و تصویب کردند.

این رویداد مهم گردشگری اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار اردبیل، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، سفرای کشور‌های عضو اکو، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، سفرای کشور‌های صربستان و چین، نماینده سفارت رومانی در سالن فدک اردبیل آغاز شد.

برگزاری فروم اقتصادی، جشنواره کوچ عشایر، دیدار با سفرای حاضر در اردبیل از جمله برنامه‌هایی است که طی ماه‌های اخیر در راستای توسعه گردشگری استان برگزار شده است.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل به تازگی در جلسه هماهنگی سفر وزرای گردشگری عضو اکو به اردبیل، از تبدیل این شهر به یکی از مقاصد اصلی سفر گردشگران چینی خبر داد و پخش ظرفیت‌های گردشگری این خطه از تلویزیون‌های اعضای اکو را در معرفی استان اردبیل و جذب گردشگران به این منطقه موثر ارزیابی کرد.

برچسب ها: گردشگری ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.