موافقت اتحادیه اروپا با چارچوب تحریم‌های سودان

اتحادیه اروپا با چارچوب اعمال تحریم‌ها علیه اشخاص و نهاد‌های کلیدی در جنگ داخلی سودان موافقت کرد.

ادامه نبرد خونین میان نیرو‌های دولتی و شبه نظامیان موسوم به نیرو‌های واکنش سریع در سودان تاکنون باعث آواره شدن میلیون‌ها نفر و کشته و زخمی شدن هزاران تن شده است. این جنگ داخلی اکنون باعث تشدید شرایط در کشوری شده است که پیش از این نیز نیازمند کمک‌های خارجی برای حل بحران داخلی خود بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع آگاه می‌گویند سفرای اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) موافقت خود را با یک چارچوب تحریمی به منظور هدف قرار دادن عناصر کلیدی در جنگ داخلی سودان که شامل توقیف دارایی‌ها و ممنوعیت از سفر به قاره سبز می‌شود اعلام کردند. 

تحریم‌های پیشنهادی در ماه ژوئیه مطرح شده بودند، اما تا روز گذشته مورد تایید مقامات اروپایی قرار نگرفته بود. در نهایت وزرای خارجه اتحادیه اروپا باید درباره افراد و نهاد‌هایی که قرار است در لیست تحریم‌های این اتحادیه قرار بگیرد در ماه جاری تصمیم گیری کنند. 

آمریکا، انگلیس، نروژ، و آلمان طی برنامه‌ای مشترک به دنبال انجام تحقیقات شورای حقوق بشر سازمان ملل پیرامون ادعا‌های مطرح شده درباره وقوع جنایات در سودان هستند. این اتهامات شامل قتل عام اقلیت‌ها می‌شود. 

جنگ داخلی سودان از ماه آوریل سال جاری میلادی و میان نیرو‌های دولتی به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان و شبه نظامیان نیرو‌های واکنش سریع به رهبری محمد حمدان داگولا در جریان است. برآورد‌ها نشان می‌دهد تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر از مردم سودان درپی این جنگ آواره شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار