ساماندهی بازار خودرو؛ ماموریت غیرممکن وزارت صمت!

احتکار، گرانی و بی‌کیفیت بودن خودرو‌ها نشان می‌دهد که وزارت صمت توانایی مدیریت خودروساز‌ها را ندارد.

انتشار خبرهایی مبنی بر احتکار خودرو توسط خودروسازان باعث شده یک بار دیگر عملکرد خودروسازان داخلی بر سر زبان‌ها بیفتد. خبر احتکار خودرو در شرایطی منتشر شده که قیمت‌ها کاهشی شده و احتکار، شیوه‌ای برای جلوگیری از ارزان شدن نرخ خودرو است تا خودروسازان سود خود را از فروش یک خودرو به صورت تمام و کمال ببرند.

خودروسازان قبل از اینکه خبر احتکار خودروهایشان در شهر‌های مختلف منتشر شود در حالت عادی با خلف وعده‌های بسیار، گران کردن نامتعارف قیمت‌ها و همچنین گرفتن مالیات خودرو از مشتری اقدام به تحویل خودرو می‌کردند.

احتکار خودرو در حالی است که روز به روز از کیفیت خودرو‌ها کاسته می‌شود و در عوض قیمت‌ها افزایش می‌یابد البته خودروسازان از آنجایی که می‌بینند مردم بدون توجه به قیمت‌های کاذب اقدام به خرید خودرو می‌کنند همواره در گران کردن، بی‌کیفیت‌تر کردن خودرو‌ها و دیر تحویل دادن به مشتریان موفق بوده‌اند لذا اگر مردم از خرید خودرو با شرایط مطروحه خوددداری می‌کردند هیچ گاه برای یک پراید مجبور به پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان نبودند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از انتشار خبر احتکار خودرو اعلام کرد دپوی خودرو توسط برخی شرکت‌های خودروساز صحت ندارد، اما بر اساس گزارش رسمی که شرکت سایپا به بورس ارائه داده، این شرکت در ۵ ماه نخست امسال ۱۲ هزار خودروی تولیدی خود را به مشتریان عرضه نکرده است.

یکی از دلایل استیضاح سید رضا فاطمی‌ امین وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت عملکرد خودروسازان بود، اما پس از استیضاح وی در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ اتفاق خاصی برای ساماندهی بازار خودرو رخ نداده است.

سید رضا فاطمی امین

معادله چندمجهولی خودرو

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره احتکار خودرو توسط خودروسازان گفت: همواره به نحوه تولید، توزیع، فروش و خدمات خودرو نقد داشتم و این حق مردم نیست که خودروسازان چنین رفتاری داشته باشند.

فتح الله توسلی

وی ادامه داد: الان گرفتن خودرو به یک معادله چتدمجهولی تبدیل شده است، چون یک روز می‌گویند فلان سامانه را درست کردیم و یک روز دیگر می‌گویند فلان سامانه را حذف و سامانه دیگری جای آن گذاشتیم سپس می‌گویند فلان قطعه را نداریم لذا خودروسازان دارند با روح و روان مردم بازی می‌کنند.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس اضافه کرد: خودرو وسیله‌ای برای آرامش مردم است نه اینکه برای گرفتن خودرو آرامش مردم بهم بخورد.

توسلی اظهار کرد: کسی که می‌خواهد خودرو بگیرد از لحاظ قیمت یک گرفتاری دارد و آن کسی هم که خودرو را گرفته از لحاظ کیفیت مشکلات دیگری دارد و این در شان مردم کشورمان نیست.

وی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا بازار خودرو به این شکلی که در کشور ما است، نیست. برای واردات خودرو قانون تصویب می‌کنیم، اما انجام نمی‌شود؛ معاون اول رئیس جمهور از گمرک بازدید می‌کند و دستور می‌دهد که خودرو‌های دپو شده را ترخیص کنند که آن هم انجام نمی‌شود؛ خودروساز تولیداتش را در انبار‌ها و پارکینگ‌هایش نگهداری می‌کند و با اینکه نیاز جامعه هم هست، اما آن‌ها را به بازار تزریق نمی‌کند لذا چه چیزی این وسط وجود دارد و چه دست‌هایی در پشت پرده‌ وجود دارند که اجازه نمی‌دهند بازار خودرو به ثبات برسد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اینکه خودروساز، خودرو‌ها را احتکار می‌کند با احتکار گندم هیچ فرقی ندارد، چون یکی از نیاز‌های مردم را احتکار کرده تا قیمتش را بالا ببرد. 

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس گفت: خیلی از کشته‌شدگان حوادث رانندگی به دلیل کیفیت پایین خودرو‌ها جان خود را از دست می‌دهند. چندوقت پیش در حوزه انتخابیه بنده یک خانواده هفت نفره در ماشین له شدند لذا خودروسازی که خودروی بی‌کیفیت تحویل مردم می‌دهد باید جریمه ساخت این خودروی بی‌کیفیت را بدهد.

توسلی اظهار کرد: مجلس بر سر خودرو، وزیر سابق صمت را استیضاح کرد، اما متوجه نمی‌شوم چه قدرتی پشت خودروساز‌ها وجود دارد که نه به حرف مجلس و نه به حرف دولت گوش نمی‌دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: ما به عنوان نماینده مجلس از ابزار‌های قانونی خود استفاده می‌کنیم و اگر تخلفات خودروساز‌ها ادامه یابد هیچ بعید نیست که نماینده‌های مجلس دست به استیضاح وزیر صمت بزنند.

دپوی خودروها کار ناصوابی است

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار خودرو به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سامانه‌هایی که برای توزیع خودرو تعریف کرده‌اند کارآمدی خود را از دست داده لذا اگر با همان سامانه‌ها کار کنیم و نظارتی هم بر روی توزیع خودرو نباشد دچار مشکل خواهیم شد.

محمدصالح جوکار

وی اظهار کرد: خیلی از افرادی که خودرو به نامشان درآمده و پول هم واریز کردند متاسفانه خودرو را دریافت نکردند لذا اگر خودروسازان بخواهند در شرایط فعلی انبارداری کنند و دپوی خودروهایشان را افزایش دهند تا در آینده قیمت‌ها افزایش پیدا کند کار ناصوابی می‌کنند و وزارت صمت باید رسیدگی جدی به این امر داشته باشد.

جوکار بیان کرد: از وزیر صمت تشکر می‌کنم که می‌خواهد اصلاحات لازم را در توزیع خودرو انجام دهد، اما نظارت کامل بر موضوع خودرو برعهده وزارت صمت است که از این وزارتخانه درخواست داریم سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
به اسم کنترل بازار قیمتا تا دلتون خواست کشیدین بالا زحمت کشیدین
Iran (Islamic Republic of)
تهران
۱۶:۱۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
دولت و مجلس محترم و شریف واردات کالای لوکس و ارز بر را ممنوع کند با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
یه پرایدم نمیتونین برسونین دست مردم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۵۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
لطفا یکی جلو شورای رقابت را بگیرد.یادمه چند ماه پیش که خودرو گرونتر بود شاهین در بورس 350میلیون مشتری نداشت و حالا که مقداری از گرانی کاذب خودروها کم شده شورای رقابت شاهین را بیش از 600میلیون قیمت گذاری کرده یعنی واقعا شورای رقابت گند زده با این همکاری و رفاقت بیش از حد با مافیای خودرو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
مجلسی ها و دولتیها سرشاخه مافیای خودرو هستند، پس نباید منتظر معجزه بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
اکثر ماشینهایی ک در شهر تردد میکنن تک سرنشین یا دو سرنشینند،از طرفی باعث مصرف و هدر رفت بنزین وسرمایه ملی میشن و ترافیک رو حجیم میکنن و باعث امراض بر اثر آلودگی میشن و از طرفی خوب طرف پول داده و میخواد راحت باشه و حق شهروندیشه!پیشنهاد میکنم یک خودرو دو نفره(ی نفر عقب و ی نفر جلو)برقی طراحی کنین و بسازین!اینجوری منم ک کم در آمدم میتونم خودرو بخرم، و البته کلی از موتوریها(ک منبع اکثر آلودگیهای هوا هستند)هم ترجیح میدن از این خودرو ها بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
قیمت خودرو در این یک و نیم سال حدود چهار برابر شده است دنا بود ۲۲۰ الان شده ۷۸۰
اصلا خبری از نظارت نیست و همش وعده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
قیمت خودرو در این یک و نیم سال حدود چهار برابر شده است دنا بود ۲۲۰ الان شده ۷۸۰
اصلا خبری از نظارت نیست و همش وعده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
خودرو اطلس سايپا قیمت خورده 400 میلیون
آخه واقعا از انصاف به دوره، لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
خودروهای ساخت کارگاه‌های کوچک را بعد از معاینه فنیِ دقیق، پلاک کنید تا انحصار صنعت خودرو شکسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
خودرو پاک تمام برقی می‌باید وارداتس بی حد و مرز و آزاد باشد زیرا که نه تولیدی داریم و نه به محیط زیست آسیب می‌رسانند
خودروهایی پاک برای شهرهایی پاک و مردمانی تندرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
ما باید تولید خودرومان در حد ژاپن و کره باشد چون هم دانش و هم ثروتش و هم امکاناتش هست و اگر به این تولید نرسیدیم از بی عرضگی مسولان است
Germany
ساینا اس
۱۴:۱۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
بابا بخدا یه کارمند ایراینی ماهی 10تمن حقوق میگیره
قیمت ساینا s رو تو دوهته 53تمن بردین بالا
یعنی یه کارمند ایرانی از اول سال هیچ هزینه ای نکرده باشه اندازه ی افزایش قیمت ضعیف ترین خودرو این مملکت درامد نداشته .
تورو خدا یه کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
خوشبحال آنهایی که دنا پلاس و شاسی بلند بدون هیچ گرفتاری گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
به نظرم یکبار دیگه باید از اول این مسئله طرح شود و تمام اون کسانی که مسئول رسیدگی و حل این مسئله هستند را در یک مکان خاصی قرنطینه کنند تا تحت تاثیر عوامل دیگر قرار نگیرند و هر تصمیمی که گرفته می‌شود حداقل تا یکسال اجرا شود و تغییر نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
عربستان داره چندین شهر هوشمند می سازه پیش بینی می کنند که مردم از کلان شهرها به شهرهای هوشمند مهاجرت کنند ولی ما به فکر مسکن ۲۵ متری هستیم و ۴۳ ساله مشکل خودرو را نتونستیم حل کنیم هیچ؛ ورشکستشون هم کرده ایم تورا خدا انتشار دهید خودم مسئولیت آن را بعهده می گیرم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۱۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
احتمالا تو یکی از مدیران کشوری هستی که فکر میکنی خودرو سازی یک صنعت ورشکسته هست .مگه میشه قوطی حلبی ۲۰میلیونی رو ۲۰۰ میلیون تحویل خلق الله بدی بعدش همزمان اعلام ورشکستگی هم بکنی خب اگه واقعا توی ضرر و زیان و درحال ورشکستی هستن ما بعنوان ایرانی و بعنوان یک مسلمون راضی نیستیم که صنعت کشور به خاطر مردم هر روز ضرر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
هر کشوری بدی و خوبی خودش رو داره ...مرغ همسایه غازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
خجالت بکشید خودرو را تحریم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
دوسال پیش میگفتن قطعه نیست الان مشخص شده اونم بهانه بود
الان میگن حمل نیست
کلا برا همه مردم روشن شده دلال اصلی و مقصر تنش بازار این چند سال کیا بودند
Korea (Republic of)
مجید
۱۲:۲۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
یکبار برای همیشه این دندان خراب را بکشید و مردم را راحت کنید. تا کی باید مردم تاوان کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو را بدهند. اگر تعرفه واردات خود را کم کنیم ببینیم آیا این خودروسازها توان رقابت دارند یا نه؟ اینها که مدعی ارزان بودن قیمت خودرو در مقایسه با رقبای خارجی هستند. من پیشنهاد میکنم اجازه ورود خودروی نو دست دوم از مناطق آزاد به شرط حضور نماینده استاندارد و پلیس راهور برای تعیین استاندارد و شماره گذاری به مردم عادی داده شود. بعد ببینیم آیا خودروسازها باز هم با جان و مال مردم خوش میگذرانند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
عزیزم کشورهایی که صنعت خودرو دارند اونجا گران هست ولی کشورهایی مثل امارات که صنعت خودرو ندارند ارزان هست برو ترکیه قیمت بپرس کمتر از ۷۰۰ هزار لیر خودروی دست دوم نمی تونی بخری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
دفاع نکن حتما تو از سهامدارانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
چرا اینهمه کشور فقط ترکیه را مثال می‌زنید که تمام درآمدش از همین تعرفه واردات و گردشگری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
چطور گوش یک سوپر مارکتی را برای گران فروشی میکشید و جریمه میکنید به خودروساز رسید مردم باید خرید نمیکردند که تا خودرو ارزان شود از دو حالت خارج نیست یا زورتان نمیرسد که نشان از لاف زدنهایتان دارد یا خودتان رفیق قافله شریک دزد هستید .
Iran (Islamic Republic of)
صدا
۱۱:۵۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
ماموريت غير ممكن هاي زيادي هست . مرگ بر امريكا
Italy
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
تازه کجاشو دیدی خودمونو برای پایگاه تو قطب جنوب داریم آماده میکنیم
-
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
بخدا مردم گناه دارن . بسه دیگه چه خبرتونه . فقط دنبال سود و منفعت خودشون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
ارزان شدن قیمت کارخانه فقط به نفع دلال هست مصرف کننده هیچ دستاوردی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
نخیر بنفع همه است ارزان شدن و تولید انبوه بنفع همه است جز مافیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
خروج 180 هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سرمایه نتیجه قیمت گذاری زوری شورای رقابت است اگر قیمت های شورای رقابت واقعی بود چرا با دستور مخبر قیمت را کاهش دادند؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
وزیر صمت میگوید زورم به اینها نمیرسد این بنداز خودروها خیلی پشتشان پر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
مگه ما وزیر صمت هم داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
احمدی نژاد نباشه همه اینها یک شبه حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
تمام این بدبختی ها که ما داریم از دوره احمدی نژاد بود این بانکهای و افزایش مدارس خصوصی. تورم که هر روز قیمتها افزایش می یافت و خزانه خالی. مسکن مهری که با چاپ پول انجام شد درسته یکسری مردم خانه های بی کیفیت ساخته شد ولی تورمش تا حالا هنوز بر دوش مردم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
کاره اینه که بدن بخش خصوصی در غیر اینصورت دخالت های دولت باعث خواهد شد زیانشان بیشتر و بیشتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
اونا هم اول دو سوم نیروها را کم میکنن بعد فقط دنبال یه خودرو مقرون بصرفه عمومی. توی خط تولید بگذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
واردات را بدون تعرفه و بصورت میلیونی برای همه مردم ایران آزاد کنید،فقط دو درصد حقوق گمرکی کافی هست،تا جان و مال مردم در امان باشد و این انحصار و گرانی ده برابری حلبی های داخلی شکسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
وقتی مافیای خودرو تو مجلس و بدنه دولت و در قسمت های بالادستی سمت داشته باشن همین میشه هیچ وقت به نفع ملت کار نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
بابا، لامصبا در این خودرو سازها رو ببندید، که به طور مستقیم و غیر مستقیم باعث گرونی همه چیز شدن، کاش دوتا موشک می‌خورد به این دو تا کارخونه
Iran (Islamic Republic of)
عدم تحویل تارا دستی ۳۱ خرداد
۱۰:۱۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
الان ۵ ماه از تکمیل وجه گذشته .تکمیل وجه اردیبهشت پیش فروش ۱۴۰۱ .خدا از شما نگذرد ما که شما را حلال نمیکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
ریشه اصلی تمام این نابسامانیها در حجم نقدینگی های نجومی در جامعه است !!!
عدم هدایت صحیح این نقدینگی ها علت اصلی این آشفتگی هاست این نقدینگی ها به هر عرصه ای که وارد شود چون سیلی ویرانگر است!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
میارند از جیب سهامداران به مادران یک سوم قیمت خودرو میدند ما که حلال نمی کنیم کجای دنیا با زیان زدن به دیگران سیاست جمعیتی اجرا می کنند؟ به جای این کارها بگید هر کس ۳ فرزند داشته باشه از خدمت سربازی معاف میشه
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۰:۱۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
یعنی تو ۱۸ سالگی سه تا بچه داشته باشه استاد؟ نظرات علمی و بسیار عالی تون رو تو حل سایر مشکلات مملکت هم حتما انتشار بدید تا حالا کجا بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
یه جوری میگی خودرو میدن به مادرا که انگار مفتی میدن یا بدون قرعه کشی میدن من خودم یکی شون بیش از ۲۰ بار شرکت کردم در نیامد آخر بار تو سامانه یکپارچه حسابی گرون کردن و بنده به خدا قرض کردم تکمیل وجه کردم هنوز با کلی تاخیر خودرو بهم ندادن هیچ ماشینی هم نداریم.بخدا مفتی به مادرا خودرو نمیدن گرونتر هم میدن.
France
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
خلایق را هر چه لایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
می دانند با استخدام دوستان و آشنایان خودروسازان را با زیان ۴۰۰هزار میلیاردی مواجه کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
ما با این خودروسازی هم به خود و هم به گذشتگان و هم به آیندگان این سرزمین خیانت میکنیم و همه ما بی تاثیر نیستم
تنها صنعت ضعیف ما خودروسازی است که هیچ مردی تا کنون جرات اصلاح آن ا نداشته است
این کشور باید پر شود از قطب‌های خودروسازی به گونه آیی که تولید بقدری باشد که هیچ فردی در صف و نوبت و انتظار دریافت خودرو نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
ساماندهی یعنی سالی سه میلیون پراید بزنین
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۰۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
واردات خودرو برقی برای هر شناسه ایرانی باید آزاد آزاد شود و گر نه این یک خیانت به ملت و کشور خواهد بود
خودروهای پاک تمام برقی نتنها زیانی ندارند که سرشار از سود و منفعت برای کشور ما و یا هر کشور دیگری هستند
واردات هم باید بصورت گسترده و دهها ملیونی باشد
خودروهایی با استهلاک کمتر ،انرژی و سوختی پاکتر ،بدون روغنریزی ،بدون آلایندگی و همپا و هم توان و با قدرت و پیمایش خودروهای بنزینی .
آینده پاک و خودرو پاک از آن ماست اگر همه بخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
نمایندگان خودشان این بلا را سر خودروسازان در آورده اند خودشان هم هنوز دارند حرف می زنند نمایندگان هر چه دوست و آشنادارند برای استخدام به ایران خودرو معرفی می کنند هزینه تولید را بالا می برند باعث زیان نجومی خودروسازان شده اند واقعا با چه رویی نظر می دهند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
واقعا اینها زیان ۴۰۰ هزار میلیاردی خودرو سازان را نمی بینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
هیچ وقت درست نخواهد شد ما بیشتر از بیرون دررداخل دشمن داریم که هزار برابر دشمن ضربه میزند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۴۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
وقتی خلاف عقل عمل کنید و به یک عده رانت بدهید نتیجه قتل ده ها هزار انسان در تصادفات ،آلودگی محیط زیست، هدر رفت انرژی، نارضایتی عمومی و فروپاشی جامعه در پی خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
وقتی دزدان در حال دزدی هستند و پاسبان از دستگیری آنان عاجز مانده است یا اینکه رفاقت پاسبان و دزدان
این دوتا تیتر بهتری است برای این خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
فساد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
مافیای خودرو به همین شرایط راضی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
اگر واقعا شورای رقابت قیمت واقعی تعیین می کنه چرا حرف مخبر برای پایین آوردن قیمت خودرو را پذیرفت؟
آخرین اخبار