تداوم طرح نظارتی بازگشایی مدارس تا نیمه مهرماه ۱۴۰۲ در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: طرح نظارتی بازگشایی مدارس از یکم شهریورماه آغاز شد و تا ۱۵ مهرماه در استان ادامه دارد.

فضل‌الله رحمتی اظهار داشت: سه هزار و ۸۳۶ واحد صنفی در بازار این استان برای بازگشایی مدارس فعالیت مستقیم داشتند.

وی افزود: این واحد‌های صنفی در حوزه‌های توزیع پوشاک، کیف، کفش و نوشت‌افزار فعالیت کردند.

رحمتی اضافه کرد: نرخ سود فروشگاه‌های نوشت‌افزار خرده‌فروشی ۱۵ درصد براساس فاکتور خرید واحد صنفی است که مصوبه هیات نظارت کشور را دارد و باید رعایت شود.

وی به کمبود امکانات پشتیبانی و نیروی انسانی کافی برای نظارت کامل بر واحد‌های صنفی چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و اظهار داشت: طرح نظارتی بازگشایی مدارس از یکم شهریورماه آغاز شد و تا نیمه مهرماه ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


رحمتی یادآور شد: این طرح تا ۱۵ مهرماه امسال همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد و تمامی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با اصناف مربوطه اعلام شده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای مطلوب‌تر این طرح در بازار استان ۱۵ گروه بازرسی اصناف در سطح فعالیت دارد که از این تعداد در هر شهرستان یک گروه و در شهرکرد مستقر است.

رحمتی تصرریح کرد: بیشترین تخلف‌های کشف شده از بازار چهارمحال و بختیاری در زمینه‌های گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، فروش اجباری و صادر نکردن فاکتور است.

وی تاکید کرد: مردم چهارمحال و بختیاری می‌توانند گزارش‌ها و تخلف‌های مشاهده شده در بازار استان را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با اولویت رسیدگی شود.

رحمتی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای ۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.