اجرای طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت در همدان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از اجرای طرح گواهینامه‌دار کردن دارندگان موتورسیکلت در استان همدان خبر داد.

سرهنگ غلامعلی همایی در تشریح جزئیات این خبر گفت: این طرح از اول مهرماه امسال آغاز شده است و در طول هفته فراجا عملیاتی و اجرایی می‌شود به طوری که در این طرح افراد به آسانی و در کمترین زمان در عرض یک روز می‌توانند گواهینامه موتورسیکلت دریافت کنند.

او شرایط و مراحل دریافت گواهینامه یک‌روزه را این گونه برشمرد: فرد باید به صورت اینترنتی در سامانه آموزشگاه رانندگی ایرانیان ثبت‌نام کند، فرد باید در سامانه احراز هویت شود و در صورت عدم احراز هویت باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و پس از احراز هویت مجدداً به سامانه آموزشگاه مراجعه کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: داشتن پلاک موتورسیکلت در سامانه شماره‌گذاری به نام فرد یا والدین قبل از سال ۱۴۰۲ الزامی است و باید در زمان ثبت‌نام اطلاعات موتورسیکلت در سامانه ثبت کند سپس از طریق اینترنتی برای مراجعه به پزشک نوبت گرفته و پس از انجام معاینات پزشکی به آموزشگاه مراجعه کرده و پس از آموزش گواهی برای وی صادر شود.

همایی گفت: در ادامه از طریق اینترنتی برای آزمون آیین‌نامه و عملی نوبت دریافت و به پلیس راهور برای انجام آزمون مراجعه کنند و پس از قبولی در آزمون در طول یک‌روز گواهینامه صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.