وزرای خارجه اتحادیه اروپا طرح صلح زلنسکی را بررسی می‌کنند

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست کی‌یف قصد دارند طرح صلح رئیس‌جمهور این کشور را بررسی کنند.

در حالیکه وزرای خارجی اتحادیه اروپا از شکاف در بودجه آمریکا نگرانند، قرار است نشستی امروز (دوشنبه) در کی‌یف داشته باشند که در آن طرح صلحی که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، برای صلح در این کشور ارائه کرده را بررسی کنند.

این وزرای به ندرت در جایی خارج از محدوده اتحادیه اروپا ملاقات می‌کنند و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، زمانیکه به این اجلاس وارد می‌شد به چنین مسئله‌ای اشاره نکرد، اما بر همبستگی در اتحادیه اروپا تاکید کرد و گفت: «این در مورد ثبات و قابل پیش بینی بودن جهان است. زیرا این جنگ پیامد‌های عمیقی برای کل جهان دارد. اما برای ما اروپایی‌ها، این یک تهدید وجودی است. شاید برای همه در سراسر جهان اینطور نباشد، اما برای ما، اروپایی‌ها، اجازه دهید تکرار کنم، این یک تهدید وجودی است.»

نمایندگان امنیت ملی طرح صلح ۱۰ ماده‌ای زلنسکی را در سال گذشته دو بار مورد بحث قرار دادند، اما نه در این سطح. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، پس از تصویب لایحه توقف شکاف در روز شنبه متعهد شد که در کنار اوکراین باشد. این لایحه بودجه دولت را به مدت ۴۵ روز تمدید کرد تا از تعطیلی دولت آمریکا جلوگیری شود، اما کمک به کی‌یف را شامل نشد.

پیشتر از این جوزپ بورل به خبرنگاران گفته بود که تصمیمات اتحادیه اروپا برای کمک نظامی به اوکراین به تصمیم‌های آمریکا در این زمینه بستگی نخواهد داشت و اتحادیه اروپا قصد دارد کمک‌های نظامی خود به اوکراین را ادامه داده و حتی بیشتر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار