مبادی تولید آب استان بوشهر به کنتور‌های حجمی و هوشمند تجهیز شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: فاز نخست طرح تجهیز مبادی تولید آب این استان به کنتور‌های حجمی و هوشمند عملیاتی شد.

ابوالحسن عالی صبح روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شمار مبادی تولید آب استان بوشهر شامل چاه‌ها، چشمه‌ها و خطوط انتقال در ۴۰۰ نقطه است که در فاز نخست نصب ۴۵ کنتور حجمی و هوشمند با بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار محقق شده است.

وی بیان کرد: هدف اصلی از نصب کنتور‌های یاد شده مدیریت توزیع آب و همچنین مصرف بهینه از سوی مشترکان است.

عالی یادآور شد: هم اکنون نیز عمده مبادی تولید آب استان دارای کنتور هوشمند است که به دلیل اتمام عمر مفید کارایی لازم را نداشته و باید با کنتور‌های جدید تعویض شوند.

وی اظهار کرد: در برخی از موارد میزان آب مصرف مناطق شهری و روستایی به دلیل مصرف فراتر از الگو و یا هدررفت چندین برابر سقف تعیین شده است که در چنین مواردی استفاده از داده‌های آماری کنتور‌ها به مدیریت مصرف و توزیع آب کمک شایانی می‌کند.

عالی افزود: به تناسب اهمیت انکارناپذیر این کنتور‌ها تلاش می‌شود تا مبادی تولید آب استان بوشهر در کمترین زمان ممکن به کنتور‌های حجمی و هوشمند تجهیز شوند.

وی گفت: همگام با اجرا پروژه‌های آبرسانی، مصرف بهینه آب یکی از الزامات تامین آب شرب پایدار است که باید این مهم در دستور کار تمامی مشترکان هم استانی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.