افزایش ۲ برابری تولید محصولات باغی نسبت به سال قبل

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش‌بینی می‌شود که تولید محصولات باغی نسبت به سال قبل تا ۲ برابر افزایش یابد.

مجتبی شادلو گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید در اکثر استان ها، پیش بینی می شود که تولید مرکبات و کیوی نسبت به سال قبل ۱.۵ تا ۲ برابر افزایش یابد. البته برای جمع بندی نهایی تا پایان فصل برداشت باید منتظر ماند.

به گفته او، بیش از ۲ دهه است که در محصولات باغی به خودکفایی رسیده ایم و نیاز به بازارهای صادراتی به تناسب و میزان محصول داریم.

شادلو ادامه داد: براساس برآورد تولید، امسال حداقل بیش از ۵۰ درصد محصولات باید صادر شود تا دچار مشکلات بازار و خسارت تولیدکنندگان نباشیم.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با بیان اینکه اولویت نخست تامین بازار داخل و پایداری تولید است، افزود: با توجه به افزایش تولید همزمان با برداشت محصول باید به فکر رونق صادرات باشیم. براین اساس حمایت از صادرات و رفع موانع صادراتی باید در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه برداشت مرکبات در آذر و دی به اوج خود می رسد،گفت: با اعمال مدیریت صادرات در زمان برداشت، ضایعات تولید به حداقل می رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار