افزایش تردید‌ها درباره توانایی نظامی غرب در مقابله با روسیه

بیزینس اینسایدر نوشت ضدحملات اوکراین شک و تردید‌هایی درباره توانایی ارتش آمریکا و غرب و کارایی آموزش‌هایشان در میدان نبرد را مطرح کرده است.

 «بیزینس اینسایدر» در گزارشی با بررسی روند کُند ضدحمله اوکراین که با انتقاد‌هایی مواجه شده است، نوشت: ضدحملات اوکراین شک و تردید‌هایی درباره توانایی ارتش آمریکا و غرب و کارایی آموزش‌هایشان در میدان نبرد را مطرح کرده است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، روند کُند ضدحملات اوکراین که از اوایل ماه ژوئن (خرداد) آغاز شد، به انتقاد‌هایی منجر شده درباره اینکه سربازان اوکراینی نتوانسته‌اند آموزش‌هایی را که از ارتش کشور‌های غربی دریافت کرده اند، به خوبی به کار گیرند.

این تارنمای خبری آمریکایی با طرح این سوال که «اگر مشکل از اوکراینی‌ها نباشد بلکه ناشی از تاکتیک‌های جنگی غرب باشد، چه؟»، نوشت: مشکلات اوکراین می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که اگر ارتش ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) مجبور شود بدون پشتیبانی هوایی و لجستیکی کافی بجنگند، چه اتفاقی ممکن است رخ دهد.

به گزارش این رسانه، ضدحمله اوکراین به هیچ عنوان آسان نبوده است. نیرو‌های روسی برای ساختن مواضع دفاعی خود، ماه‌ها زمان گذاشته‌اند و از روشی دیرینه و همچنان مؤثر دوران شوروی سابق برای استحکامات خود استفاده کرده اند و تاکتیک‌های جدیدی از جمله میدان‌های مین بزرگ‌تر و متمرکزتر اتخاذ کردند.

این تصور که سربازان اوکراینی می‌توانند پس از چند هفته آموزش، تاکتیک‌های غربی را تقلید کنند و دهه‌ها فرماندهی و کنترل انعطاف ناپذیر به سبک شوروی را کنار بزنند، همیشه یک بزرگ‌نمایی بوده است.یادگیری روش جدید جنگ حتی در زمان صلح [برای ارتش یک کشور]سخت است، چه رسد به اینکه در بحبوحه حمله به برخی از مهیب‌ترین استحکامات زمینی، این کار انجام شود.

یک سرباز اوکراینی که در بریتانیا آموزش دیده به رسانه انگلیسی openDemocracy گفته است: آموزش‌های نظامی غربی اگرچه از نظر مهارت‌های اولیه سربازی بد نیست، اما به نظر نمی‌رسد مناسب جنگ اوکراین باشد.

بر پایه این گزارش، برخی بر این باورند که اوکراین تجهیزات لازم برای اجرای صحیح آموزش‌های غرب را ندارد، اما ارتش کشور‌های غربی احتمالاً خودشان هم در چنین شرایطی در اجرای این اصول آموزشی با مشکل مواجه خواهند شد.اما در پشت همه این موضوعات، نگرانی عمیق‌تری نهفته و غرب برای جنگی اشتباه آماده شده است.

نیرو‌های اوکراینی به رسانه openDemocracy گفته‌اند که مربیان آن‌ها به طور مکرر بر اساس تجربیات خود از خاورمیانه به آن‌ها درس می‌دهند، آموزش‌هایی مانند چگونگی شناسایی شورشیان در میان غیرنظامیان.

بیزنس اینسایدر در گزارش خود با طرح سوالاتی درباره توانایی ارتش غرب از جمله اینکه «آیا ارتش کشور‌های غربی در صورتیکه مهندسان نظامیشان با توپخانه نابود شوند، می‌توانند یک خط مستحکم را بشکنند؟»، نوشت: به جز مبارزه در جنگی بزرگ، مشخص نیست که ایالات متحده و متحدانش چگونه می‌توانند به این سؤالات پاسخ دهند؛ اما نشانه‌ها حاکی از آن است که چنین آمادگی‌ای برای آن‌ها دشوار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار