احمدیان در دیدار مشاور امنیت ملی عراق:

توافق امنیتی تهران و بغداد باید به طور کامل و دقیق اجرا شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: توافق‌نامه امنیتی ایران و عراق تضمین‌کننده امنیت مرز‌های دو کشور و نقشه راهی برای حذف مؤلفه‌های ناامن‌کننده است.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق که به تهران سفر کرده است، صبح امروز یکشنبه با علی اکبر احمدیانْ نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و با او درباره مسائل دوجانبه و نحوه اجرای کامل توافقنامه امنیتی میان دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار احمدیان با تشکر از حسن همکاری و تمهیدات دولت عراق در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین و همچنین میهمان نوازی گرم مردم عراق، تصریح کرد: مراسم اربعین علاوه بر ابعاد مهم سیاسی و فرهنگی و برکات معنوی آن موجب نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت مسلمان و شیعه ایران و عراق شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، با بیان اینکه توافق نامه امنیتی میان دو کشور تضمین کننده امنیت مرز‌های دو کشور و نقشه راه معقول و مناسبی برای حذف مؤلفه‌های ناامن کننده در دو کشور و منطقه است؛ بر اجرای دقیق و کامل این توافق نامه تاکید کرد.

احمدیان با اشاره به توافقات ایران و عراق در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی گفت: ظرفیت‌های بسیار زیادی برای ارتقاء همه جانبه روابط دو کشور در بخش‌های مختلف به صورت بالقوه وجود دارد که باید با تشریک مساعی و تلاش مضاعف آن را فعلیت بخشید.

در این دیدار نیز قاسم الاعرجی دبیر شورای امنیت ملی عراق بر عزم دولت و نهاد امنیت ملی عراق برای اجرای توافق نامه امنیتی دو کشور تاکید کرد و گفت: از هر فرصتی برای توسعه و تعمیق روابط تهران - بغداد استقبال و استفاده خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
هرتوافقی باید کامل ودقیق باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
لطفا فکری برای گسترش و ازدیاد افاغنه در کشور کنین . جمعیت طالبان و افاغنه داره روز بروز در کشور پیشرفت میکنه و زیاد میشه .باشد که این یک توطئه ی آمریکایی باشه با هدف براندازی و کودتای افاغنه در ایران که نتونین جمعش کنین . این یک هشداره که متاسفانه مسئولین خودشونو به خواب زدن و چندسال بعد مثل بمب خواهد ترکید که اون وقت راهی جز فروپاشی و تسلیم نداشته باشیم پس هنوز که دیر نشده به فکر باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
جالبه دبیر عالی شورای امنیت ملی عربی بلد نیست و با مترجم کار میکنه
واقعا تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۳:۵۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
یعنی چی بایددقیق اجراشود ""
آخرین اخبار