پایان طرح جام در سواحل دریا و حاشیه رودخانه‌ها

طرح ابتکاری جام در سواحل دریا و حاشیه رودخانه‌های مازندران با هدف کاهش غرق شدگی پایان یافت.

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت:طرح ابتکاری جام (جوانان آماده، محور حرکت‌های بشردوستانه) در سواحل دریا و حاشیه رودخانه‌های استان مازندران با هدف کاهش غرق شدگی به پایان رسید.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع غریق و بهره گیری هموطنان از بستر دریا در این استان و لزوم مشارکت انساندوستانه اعضای جمعیت هلال احمر و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها در ارائه خدمات بشردوستانه، فرهنگی اجتماعی در راستای پویش ملی غرق نشویم، افتتاحیه طرح ابتکاری جام با شعار "بی گدار به آب نزنیم "و تشکیل زنجیره انسانی ۱۰۰۰ نفره در ساحل بابلسر انجام پذیرفت.

فخاری تلاش در جهت حفظ و سلامت انسان‌ها، تکریم و تامین احترام انسان‌ها، افزایش نشاط و ایجاد آرامش برای خانواده‌ها و کودکان با توجه به خطرپذیری سواحل، ایجاد فرصت مناسب برای فرهنگ سازی و سالم سازی محیط جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

او گفت: اعضای تیم سحاب (سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) و سحر (سفیران حمایت‌های روانی) در پی برنامه افتتاحیه در تعطیلات رسمی و تعطیلات آخر هفته تابستان در زمینه‌های آگاه سازی مسافرین از مناطق ممنوعه و نقاط حادثه خیز، خدمات امدادی، سنجش فشار خون و برنامه‌های شاد کودکانه و... اقدام به اجرای طرح در شعب ساحلی استان کردند.

فخاری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات وتلاش‌های همکاران و جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر استان در راستای کاهش غرق شدگی، افزود: در این طرح که با مشارکت ۳۲۴ نفر از اعضای جوانان در قالب تیم‌های سحاب وسحر اجرا شده قریب به ۱۰۰۰۰۰ نفر مسافر و افراد بومی از خدمات امدادی و بشردوستانه بهره‌مند گردیدند.

برچسب ها: غرق شدن ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار