همایش زندگی به وقت حماسه در میبد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد گفت: رخ دادن حماسه در مکان و زمان مناسب، نتایج بزرگ تاریخی را می‌سازد.

سرهنگ آقایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد در همایش زندگی به وقت حماسه گفت: خادمیاران رضوی، رزمندگان و گروه‌های جهادی با هم افزایی درچهار محور فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی و سازندگی با پایگاه‌های بسیج و مساجد همکاری کنند و در مدارسی که نیاز به حضور آن‌ها است استفاده شود.

او به اهمیت نقش آفرینی و حماسه سازی در بزنگاه‌ها تاکید کرد و گفت: اگر حماسه در جای خود و وقت خود اتفاق بیافتد چه بسا نتایج بزرگ از آن حاصل می‌شود.

آقایی با بیان اینکه در تاریخ اسلام و قرآن یوم الله به مکرر نام برده شده است افزود: یکی از مباحثی که برای ما شیعیان مهم است تاریخ سرنوشت ساز برای شیعه است که انسان‌های در مقطعی از تاریخ اگر درست تشخیص داده بودند و با تدبیر و درایت درجای خود حماسه آفرینی می‌کردند امروز جایگاه شیعه درجهان طور دیگری بود.

او افزود: بعثت پیامبر اسلام یکی از یوم الله‌های تاریخ اسلام است که پیامبر درگام نخست، رسالتش را مخفیانه و تنها با افرادی که کمتر از انگشتان دست بود، شروع کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد واقعه غدیر خم را یکی دیگر از یوم الله‌ها در تاریخ اسلام بیان کرد و گفت: در واقعه غدیر با وجود اینکه حجاج حضور داشتند با چشم دیدند، باگوش خود شنیدند و به زبان جاری کردند، اما به وقت حماسه چشم و گوش و زبانشان بسته شد و به امام اول خود لبیک نگفتند.

آقایی با بیان اینکه عاشورای امام حسین (ع) یکی دیگر از یوم الله‌ها بود که تنها ۷۲ تن پای امام حسین (ع) ماندند، افزود: در قیام عاشورای امام حسین (ع) مردم آن آگاهی و بصیرت را پیدا نکردند و حماسه شکل نگرفت.

او ادامه داد: الحمدالله یوم الله دیگری که باقی مانده است روز ظهور امام زمان (عج) است که در آن روز ۳۱۳ نفر از آدم‌های شاخص به امام زمان لبیک می‌گویند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد گفت: سپاه و بسیج رسالت در رفع محرومیت زدایی، سازندگی و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دارند.

آقایی افزود: سپاه و بسیج این آمادگی را دارد از ظرفیت‌های کانون خادمیاران رضوی در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و فرهنگی درعرصه‌های خدمت رسانی، محرومیت زدایی و کار‌های جهادی استفاده کند.

برچسب ها: حماسه سازی ، یوم الله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار