برگزاری ۱۰۰۰ دوره آموزشی در هلال احمر مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از برگزاری ۱۰۰۰ دوره آموزشی در هلال احمر استان خبر داد.

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: ۱۰۰۰ دوره آموزشی در ۶ ماه نخست امسال از سوی این جمعیت برگزار شد.

او افزود: در مجموع بیش از ۲۰ هزار نفر با حضور در دوره‌های آموزشی این جمعیت مهارت‌های امدادی را فرا گرفتند.

فخاری گفت: این دوره‌های آموزشی شامل؛ ۶۳۴ دوره آموزشی مبتنی بر نیاز‌های محلی، ۱۹۲ دوره آمادگی در برابر مخاطرات، ۹۵ دوره مهارت‌های پایه داوطلبی، ۱۱ دوره ضمن خدمت کارکنان، ۲۷۶ دوره کمک‌های اولیه و ۱۸ دوره مقدماتی امداد بوده است.

او همچنین برگزاری ۱۲۶ دوره آموزشی در قالب نشست‌های مجازی و حضوری با موضوع پویش غرق نشویم را از دیگر برنامه‌های این جمعیت در راستای کاهش غریق در ساحل استان عنوان کرد و افزود:در این برنامه‌ها که با مشارکت موثر خانه‌های هلال استان برگزار شد بیش از ۵۰۰۰ نفر جضور داشتند.

فخاری با تاکید بر ضرورت کیفی سازی آموزش‌های تخصصی ویژه امدادگران و نجاتگران، گفت: آموزش، پایه و اساس ارائه هر نوع خدمت پایدار است که میزان رضایتمندی گیرندگان خدمت با کیفیت خدمات ارائه شده ارتباط مستقیم دارد.

او با بیان اینکه تقویت، تجهیز و ارتقای ظرفیت‌های علمی و عملیاتی تیم‌های امدادی از برنامه‌های مهم جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش است، افزود: آموزش‌های ارائه شده به نجاتگران و امدادگران باید به گونه‌ای باشد که بتواند به نیاز‌های جامعه هدف که متاثرین از حوادث و آسیب دیدگان از سوانح هستند پاسخ مطلوب دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران حضور تیم‌های کارآمد و مجهز امدادونجات در هر شهرستان را مهم و اطمینان بخش توصیف کرد و گفت: مازندران استانی با گستره حادثه خیزی زیاد است که این وضعیت آمادگی تیم‌های امدادی را برای واکنش به موقع و موثر در مواقع نیاز بیش از پیش افزایش می‌دهد.

او افزود: هرچه میزان توانمندی نجاتگران و امدادگران از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی افزایش یابد قطعا فرآیند اجرای عملیات‌های امدادونجات با دقت، سرعت و اطمینان بیشتری انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.