بورسیه صنعتی ۲۵ نخبه دانشگاهی در چهارمحال و بختیاری

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار در سال تحصیلی جدید، ۲۵ استعداد برتر کنکور سراسری در استان بورسیه صنعتی شدند.

یعقوب طادی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار طرح بورسیه صنعتی استعداد‌های برتر کنکور با مشارکت بنیاد نخبگان و صنایع برتر هر استانی اجرا می‌شود که در همین راستا استان ما ۲۵ سهمیه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این دانشجویان نخبه که رتبه آن‌ها زیر دو هزار بوده است بعد از انجام مصاحبه مهارتی و عملی انتخاب و اکنون در واحد‌های صنعتی استان همزمان با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها مشغول فعالیت شده‌اند.

طادی اضافه کرد: دانشجویان منتخب علاوه‌بر اینکه برای فراگیری دروس تئوری و درسی خود در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند بلکه یک روز در هفته را در یک واحد صنعتی مشغول به کار می‌شوند.

وی اظهار داشت: این دانشجویان بابت حضور خود در واحد‌های صنعتی حقوق ماهانه دریافت می‌کنند و علاوه‌بر آن می‌توانند تابستان را به‌صورت تمام وقت در این واحد‌های اقتصادی مشغول به کار باشند.


بیشتر بخوانید


طادی یادآور شد: این دانشجویان پس از اتمام دوران تحصیل به صورت نیروی رسمی این واحد‌های صنعتی استخدام می‌شوند.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را شناسایی، توانمندسازی و حفظ نخبگان، پیش‌بینی آینده شغلی نخبگان و استعداد‌های برتر و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح نه تنها استعداد‌های برتر شناسایی می‌شوند و مهارت‌های لازم را برای آینده کاری خود فرا می‌گیرند بلکه واحد‌های صنعتی نیز از نبوغ و ظرفیت این نخبگان در راستای بهره‌وری واحد خود بهره‌گیری می‌کنند.

طادی ادامه داد: تاکنون در چهارمحال و بختیاری حدود ۷۰۰ نخبه در رشته‌ها و بخش‌های مختلف شناسایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار