شهردار شیراز خبر داد؛

افزایش ۱۴۸ درصدی جذب نیرو در آتش‌نشانی شیراز/رسیدگی به مسئله مسکن آتش نشانان

شهردار شیراز گفت: حل مسئله مسکن آتش‌نشانان مدنظر ماست و انجام خواهد شد، ضمن اینکه با افزایش ۱۴۸ درصدی جذب نیرو برای این سازمان موافقت شده است.

محمدحسن اسدی شهردار شیراز در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی در شیراز با اشاره به مشکلات اصلی آتش‌نشانان اظهار کرد: حل مسئله مسکن همه افراد واجد شرایط شهرداری و آتش‌نشانی مدنظر ماست و انجام خواهد شد، ضمن اینکه با افزایش ۱۴۸ درصدی جذب نیرو برای این سازمان موافقت شده است.

او با بیان اینکه فعالیت‌های آتش‌نشانی قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست، ادامه داد: آتش نشانان با جان و مال مردم سر و کار دارند و خودشان را در این راه فدا می‌کنند، بنابراین شهرداری وظیفه دارد که زیرساخت‌های لازم را برای خدمت‌رسانی مطلوب این افراد فراهم کند.

شهردار شیراز بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی شیراز علاوه بر شهر شیراز، به سایر شهر‌ها و حتی به استان‌های مجاور هم خدمت‌رسانی می‌کند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز هم با بیان اینکه میانگین مدت زمان رسیدن به محل حادثه در آتش‎نشانی شیراز هم‌اکنون ۵ دقیقه و ۲٠ ثانیه است، اظهار کرد: مدت زمان جهانی ۴ تا ۶ دقیقه است، ولی هدف و سعی ما این است که این عدد را به زیر ۵ دقیقه برسانیم.

عیدی پور افزود: ما در این مدت شاهد حادثه‌ای در ارتفاعات نبودیم و خرید تجهیزات مختص ارتفاعات هم به ایمنی بیشتر در این زمینه کمک کرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی گفت: دغدغه اصلی آتش نشانان، بحث معیشتی آن‌هاست که باید خیلی جدی دیده شود. خانواده‌های این عزیزان با مقدار ساعات کار آتش نشانان مشکل دارند که با جذب ۲۸٠ نیروی جدید، این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

در این مراسم نمایشگاه تجهیزات آتش نشانی و ایمنی در باغ عفیف‌آباد شیراز آغاز به‌کار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار