بیماری قلبی عروقی اولین علت مرگ در البرز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این اولین علت مرگ در استان بیماری‌های قلبی عروقی است، گفت: ۶۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان کم تحرک هستند.

صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به مناسبت فرارسیدن ۷مهر روز جهانی قلب گفت:  ۴۳ درصد از کل مرگ ها در استان در اثر بیماری های قلبی و عروقی رخ می دهد. 
 
او افزود:  بیماری قلبی عروقی به عنوان یک اختلال چند عاملی شناخته می شود. مهمترین  عوامل خطر آن تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات و الکل و کم تحرکی است.
 
صیادی گفت:  براساس پیمایش ملی عوامل خطر  بیماری های غیرواگیر ۶۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان کم تحرک هستند.
 
او افزود:  کم تحرکی و تغذیه ناسالم منجر به اضافه وزن و چاقی، فشار خون بالا، قند خون بالا و چربی خون بالا می شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:  بیش از ۲۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان چاق هستند و میانگین مصرف نمک در ۲۴ ساعت بیش از ۹ گرم است که بیش از دو برابر حد مجاز است.
 
او گفت: در استان البرز  از سال ۹۵  با ادغام برنامه خطرسنجی سکته های قلبی عروقی در نظام شبکه های بهداشتی، پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی در اولويت قرار گرفت و  اقـدامات زيـادي از جمله شناسایی و تشخیص زودهنگام عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی و مشاوره های کنترل عوامل خطر  به صورت رایگان صـورت‌ می گیرد  که می توان از بروز و پیشرفت این بیماری درگروههای سنی مختلف پیشگیری کرد.
 
صیادی از افراد بالای ۳۰ سال در استان خواست با مراجعه به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود , عوامل خطر بیماری های قلبی و دیگر بیماری های غیرواگیر را کنترل و بررسی کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.