مدبر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تروئیکای اروپایی به‌دنبال تمدید تحریم‌های تسلیحاتی است

کارشناس سیاست‌خارجی گفت: تحریم‌های تسلیحاتی پایان مهرماه به صورت رسمی لغو می‌شود و تروئیکای اروپایی به دنبال تمدید آنها است.

روح‌الله مدبر کارشناس سیاست‌خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تلاش برخی از کشور‌های اروپایی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران اظهار کرد: فرانسه، آلمان و بریتانیا برای ایجاد اخلال در روند لغو تحریم غیرقانونی تسلیحاتی ایران که بخشی از بدعهدی گذشته  غربی‌ها و آمریکایی‌ها علیه ایران است، در حال برنامه ریزی هستند.

این کارشناس سیاست‌خارجی با بیان اینکه تحریم‌های تسلیحاتی پایان مهرماه به صورت رسمی لغو می‌شوند، گفت: تروئیکای اروپایی به دنبال تمدید آن‌ها است.

وی ادامه داد: آنچه که بسیار حائز اهمیت است تکرار اقدامات تروئیکای اروپایی با همکاری طرف آمریکایی طیق روال همیشگی است و این اتفاق نشان می‌دهد غرب و آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

مدبر افزود: روسیه همواره مخالفت خود را  با بحث تمدید تحریم متمم برجام که شامل بحث تسلیحاتی می‌شود اعلام کرده و نشان داده همگام با جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: روسیه بار‌ها اعلام کرده به هیچ وجه این مسئله را نمی‌پذیرد و در سخنرانی لاوروف در سازمان ملل، طرف روسی تاکید کرد که در کنار ایران است.

این کارشناس سیاست‌خارجی تاکید کرد: آمریکایی‌ها  به دنبال شیطنت هستند و با بهانه‌های واهی و دروغین که هیچ اسنادی هم ندارند برای جلو بردن اهدافشان تلاش می‌کنند.

مدبر گفت: از نظر حقوقی پایان مهر امسال تحریم تسلیحاتی کشورمان لغو می‌شود و ایران می‌تواند انواع سلاح‌های متعارف را از هر کشوری تهیه کند و بفروشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
لعنت بر همه مزدوران امریکایی و اروپایی
آخرین اخبار