صوفی:

طرح تسهیل تردد گردشگران عراقی اجرایی شد

فرآیند صدور مجوز عبور گمرکی خودرو‌های زائران و گردشگران عراقی به منظور کاهش تشریفات و تسهیل تردد بین ایران و دیگر کشورها اجرایی شد.

محمد حسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با بیان اینکه طرح تسهیل و تسریع تردد میان ایران و ۱۵ کشور هم مرز در دستور کار کانون قرار دارد، گفت: طرح صدور مجوز عبور گمرکی خودرو‌های زائران و گردشگران عراقی به ایران به منظور کاهش تشریفات موجود در مسیر تردد خودرو‌ها میان ایران و کشور‌های همسایه، تسریع و تسهیل تردد‌های زمینی بین المللی و کمک به رونق صنعت گردشگری کشور و همچنین جذب بیشتر جهانگردان به ایران به اجرا گذاشته شده است.

او افزود: در حال حاضر خودرو‌های مسافران و گردشگران کشور‌های پاکستان، ترکیه، امارات، عمان و کویت با استفاده از مجوز عبور گمرکی بدون پرداخت هزینه‌های گمرکی و با سهولت و در سریع‌ترین زمان از طریق مرز‌های زمینی مشترک به ایران وارد و خارج می‌شوند.

صوفی ضمن قدردانی از نهاد‌های همکار در اجرای این طرح، از صدور مجوز موقت عبور گمرکی خودرو‌های شخصی شهروندان ارمنستانی و گرجستانی و آغاز ورود گردشگران این کشور‌ها در نهایت سهولت و آرامش به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

گفتنی است که طرح صدور کارنه دوپاساژ برای خودرو‌های عراقی توسط نمایندگان کلوپ اتومبیلرانی کشور عراق به عنوان صادر کننده و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران به عنوان پذیرنده اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
امیدوارم اونقدر فرهنگ و امنیت منطقه مون بالا بره ک بدون مرز رفت آمد تسهیل بشه این با صبوری بدست میاد بی فرهنگی بعضی گردشگران خارجی و باید تحمل کنیم اگه واقعا فرهنگ ما بالا باشه اونا از ما یاد میگیرند بهتره غرور کاذب نداشته باشیم فرهنگ عمومی شهرها ما هم بر اثر تعامل هموطنان شهرها مختلف، بالا رفته است .ما همه مسلمان یم در منطقه و حتی غیر مسلمان هم حقوق انسانی داره بهتره احترام بذاریم اگه ارزش پول کشوری یا ارزش پول ما کم است تقصیر گردشگران خارجی نیس این دوره با تدابیر دولت و ما میگذره بهتره خاطرات خوب برای گردشگران خارجی بسازیم
آخرین اخبار