جزئیاتی از حرکت خودران یک مریخ نورد در سخت‌ترین مسیر‌ها

مریخ نورد Perseverance متعلق به ناسا برای پیمایش در سخت‌ترین مسیر‌ها از قابلیت خودران مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرد.

مریخ‌نورد ناسا به نام Perseverance از هوش مصنوعی خودران برای پیمایش موفقیت‌آمیز چالش‌برانگیزترین مسیر خود از زمان ورود به این سیاره در دو سال و نیم پیش استفاده کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که فناوری پیشرفته این مریخ نورد سرعت پیمایش آن را به سه برابر افزایش داده است.
 
در حالی که تیم ماموریت در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا نقشه‌های مسیر عمومی را برای مریخ‌نورد ارسال می‌کند تا مریخ‌نورد را دنبال کند، این مریخ‌نورد از سیستم‌های ناوبری مستقل خود برای پیمایش واقعی، دور شدن از صخره‌ها و سایر خطرات در حین حرکت استفاده می‌کند. چالش برانگیزترین سفر تا کنون، پیمودن قله اسنودریفت بود، مکانی در داخل دهانه Jezero که پر از تخته سنگ‌های بزرگ است.
 
خط مستقیم در سراسر اسنودریفت ۱۷۰۶ فوت (۵۲۰ متر) است، اما زمانی که این وسیله نقلیه از سمت دیگر میدان خارج شد، ۲۴۹۰ فوت (۷۵۹ متر) را طی کرد و به دلیل مانور دادن در اطراف منطقه، مسیر طولانی‌تر شد.
 
تایلر دل سیستو، معاون برنامه‌ریزی این مریخ نورد در یک پست آنلاین گفت: این پیمایش متراکم‌تر از پیمایش‌هایی بود که این مریخ نورد قبلاً با آن مواجه شده بود، و مسیر کاملاً مملو از سنگ‌های بزرگ بود.
 
دل سستو با تأکید بر این که نمی‌خواهد Perseverance را به اطراف قله اسنودریفت بفرستد، زیرا هفته‌ها طول می‌کشد، افزود: زمان بیشتر در پیمایش به معنای زمان کمتر برای علم است، بنابراین ما در حال بررسی آن هستیم. 
 
برای حرکت ایمن به جلو، مریخ نورد Sojourner باید هر ۵.۱ اینچ (۱۳ سانتی‌متر) متوقف شود تا رایانه داخلی بتواند قبل از برنامه‌ریزی حرکت بعدی خود، آنچه را که در مقابل آن قرار داشت تجزیه و تحلیل و پردازش کند. دو مریخ‌نورد بعدی، Spirit و Opportunity، می‌توانند مسافت‌هایی تا ارتفاع ۱.۶ فوتی (۰.۵ متری) را قبل از توقف برای تصمیم گیری در مورد اقدام بعدی طی کنند.
 
اما به لطف دوربین‌های بهتر و نرم‌افزار بهبودیافته، Perseverance می‌تواند به اندازه کافی سریع تصاویر را ثبت کند تا مسیر خود را در زمان واقعی پردازش کند، و با قدرت محاسباتی بیشتر، نیاز به توقف برای تعیین حرکت بعدی را از بین می‌برد.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
چرا مریخ اینقدر عقب افتاده است چرا جاده آسفالت نیست که مریخ نورد جانش خاکی نشود در صورتی در آنجا حتی کارواش هم نیست این شهردار مریخ کجاست واه واه واه
آخرین اخبار