پنتاگون: تعطیلی دولت فدرال بر فعالیت ما تاثیر مخرب می‌گذارد

وزارت دفاع آمریکا تعطیلی دولت فدرال را برای فعالیت این نهاد نظامی مضر دانست.

عدم توافق میان قانون‌گذاران کنگره و دولت بایدن برای تصویب بودجه باعث شده است دولت فدرال آمریکا در آستانه تعطیلی قرار بگیرد، اقدامی که می‌تواند آسیب جدی به وجه این کشور وارد کند. 

به گزارش العربیه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (سه شنبه) اعلام کرد هر گونه خلل در تامین بودجه این نهاد که درپی تعطیلی دولت فدرال آمریکا صورت خواهد گرفت می‌تواند تاثیرات مخربی بر این نهاد دفاعی بگذارد. 

پنتاگون تاکید دارد: کاهش هزینه‌های دفاعی کشور می‌تواند به نفع رقبا و دشمنان ما شامل ایران، چین، روسیه، و کره شمالی تمام شود. 

در صورتی که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه که اکثریت را در مجلس نمایندگان در دست دارند نتوانند با دولت بایدن درباره هزینه‌ها به توافق برسند، دولت فدرال پنج روز دیگر به طور رسمی تعطیل خواهد شد. 

گرچه تعطیلی دولت فدرال باعث قطع بودجه ارگان‌های نظامی و فعالیت‌های دفاعی نمی‌شود، اما پنتاگون مجبور خواهد شد بخشی از کارکنان اداری خود را به مرخصی اجباری بفرستد. همچنین قرارداد‌ها و توافقاتی که با پیمانکاران نظامی بسته شده است می‌تواند طی تعطیلی دولت فدرال به حال تعلیق درآید. 

در صورتی که ادامه یافتن اختلافات میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، دولت فدرال آمریکا برای چهارمین بار در یک دهه اخیر تعطیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار