نتیجه هفت درصد از آزمایشهای کرونا در خراسان رضوی مثبت است

رییس گروه پیشگیری از بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه به طور میانگین ۳۱ نمونه آزمایش کرونا از بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به آزمایشگاههای این دانشگاه ارجاع می‌شود که نتیجه حدود هفت درصد آنها مثبت است.

زهرا نهبندانی گفت: با توجه به مراسم‌های دهه آخر صفر و افزایش رفت و آمد‌ها و تجمع‌ها در محیط‌های بسته، روند ابتلا به بیماری‌های تنفسی افزایشی بوده و کمتر از ۲ هفته پس از بازگشت مسافران اربعین، آمار ابتلا به ویروس کرونا و موارد بستری ناشی از آن در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش چشمگیری یافت.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد چهار بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه همچنان ویروس کرونا در جامعه در حال چرخش است، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و خود مراقبتی در مراکز تجمعی توصیه می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار