رویترز: زمان برای تأمین مالی بودجه آمریکا کوتاه است

کنگره آمریکا پس از اختلاف برسر بودجه سال مالی جدید، لایحه تأمین مالی موقت را بررسی می‌کند تا جلوی تعطیلی دولت را بگیرد.

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا امروز (سه‌شنبه) قصد دارند مسیر‌های متفاوتی را در نبرد برسر بودجه و مخارج پرمخاطره دولت این کشور در پیش بگیرند، این در حالی است که تنها ۵ روز تا پایان ضرب‌الاجلی باقی مانده است که می‌تواند بخش‌های وسیعی از دولت را برای چهارمین بار در یک دهه مجبور به تعطیلی کند.

به گزارش رویترز، سنای تحت کنترل دموکرات‌ها قصد دارد با حمایت دو حزبی به لایحه‌ای برای تأمین مالی توقف موقت رأی دهد که پس از اتمام بودجه فعلی در شب یکشنبه دولت فدرال را فعال نگه می‌دارد. این اقدام به مذاکره کنندگان زمان بیشتری برای توافق برسر بودجه سال مالی جدید می‌دهد.

در همین حال «کوین مک کارتی» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، با هدف جلوگیری از شورش اعضای تندرو گروه خود، ۴ لایحه هزینه تمام سال را که منعکس کننده اولویت‌های محافظه کار است و هیچ شانسی برای تبدیل شدن به قانون ندارد، پیش خواهد برد.

اگر دو طرف به توافق نرسند، صد‌ها هزار کارگر فدرال مرخص خواهند شد و طیف گسترده‌ای از خدمات، از انتشار داده‌های اقتصادی گرفته تا مزایای تغذیه، به حالت تعلیق درخواهند آمد.

رویترز نوشت کنگره از سال ۱۹۸۱ تاکنون ۱۴ بار دولت را تعطیل کرده است، مؤسسه اعتباری مودیز روز دوشنبه هشدار داد که تعطیلی این بار پیامد‌های منفی بر رتبه اعتباری دولت آمریکا خواهد داشت، زیرا نشان می‌دهد چگونه قطبی شدن سیاسی وضعیت مالی این کشور را بدتر می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار