مخالفت چین با تحریم‌های واشنگتن علیه نهاد‌های مرتبط با ایران

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که به شدت با اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه نهاد‌های چینی مرتبط با ایران مخالف است.

وزارت بازرگانی چین امروز سه‌شنبه تأکید کرد: پکن به شدت مخالف درج نام شرکت‌ها و افراد چینی مرتبط با ایران در فهرست تحریم‌های آمریکاست.
 
طبق گزارش المیادین، این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا شرکت‌های چینی را به فهرست تحریم‌های مربوط به توسعه پهپاد‌ها و جنگنده‌های ایران اضافه کرده است.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: ایالات متحده برخی شرکت‌ها و افراد چینی را به دلیل به اصطلاح توسعه پهپاد‌ها و هواپیما‌های نظامی مربوط به ایران تحریم کرده است که چین به شدت با این اقدام آمریکا مخالف است.

وی با تأکید بر این که آمریکا باید فوراً از سرکوب غیرمنطقی شرکت‌ها و مردم چین دست بردارد، افزود: چین اقدامات لازم را برای محافظت از حقوق و منافع مشروع خود انجام خواهد داد.

چند روز پیش، ایالات متحده آمریکا ۲۸ نهاد و سازمان از جمله ۵ شرکت روسی را به اضافه نهاد‌هایی از چین، آلمان، فنلاند، عمان، امارات متحده عربی و پاکستان تحریم کرد.

ایالات متحده از طریق اعمال تحریم بر نهاد‌ها و شرکت‌های مرتبط با همکاری‌های اقتصادی بین کشور‌هایی که در مدار آن نیستند، به دنبال محدود کردن امکان هماهنگی متقابل بین این کشور‌ها و مقابله با توسعه توانایی‌های مشترکشان به طور مستقل است.

ایالات متحده برای جلوگیری از توسعه توانایی‌های چین در زمینه تراشه‌های الکترونیکی، دستگاه‌های ارتباطی پیشرفته و موارد دیگر، تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرده است و همچنین فعالانه در تلاش است تا با شرکت‌های چینی که با ایران همکاری می‌کنند، چه در زمینه غیرنظامی وچه در زمینه‌های امنیت داخلی و توانمندی‌های دفاعی و تهاجمی مقابله کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار