در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش شفافیت و حذف واسطه‌ها با عرضه سیمان در بورس کالا

کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه شفاف سیمان در بورس کالا سبب شد پیش‌بینی‌پذیری رقم بخورد و این محصول در دسترس عموم قرار گیرد.

محمد علی احمدزاده اصل کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: موافق عرضه سیمان و مدیریت آن از طریق بستر بورس کالا هستم تا این روند مناسب عرضه که قابل پیش‌بینی است برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تداوم پیدا کند و دیگر شاهد التهاب در بازار این محصول حساس و مهم نباشیم.

او گفت: همواره محصول سیمان برای صنعت به سبب افکاری که وجود دارد حساس بوده است. بودن سیمان در بورس کالا یک مزیت برای این کالا و دست اندرکاران آن محسوب می‌شود که راحت واسطه گران و دلالان می‌توانند از این بازار خارج شوند چیزی که اکنون با تداوم عرضه‌ها در بورس کالا نمایان هم شده است.

احمد زاده اصل بیان کرد: عرضه شفاف سیمان در بورس کالا سبب شد پیش‌بینی‌پذیری رقم بخورد و این محصول در دسترس عموم قرار گیرد و انحصار‌ها از بین برود و نقش دلال‌ها به کمترین حالت ممکن خود در بازار این محصول نزول کند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: بر اساس آمار، سیمان نیم درصد هزینه تمام شده ساخت و ساز را در بر می‌گیرد و خروج سیمان از بورس به سبب حل مشکلات مسکن انحراف از مسیر درست است.

روز گذشته نیز رئیس سازمان بورس، مجید عشقی گفته بود: قبل از ورود سیمان به بورس حدود ۷۰ درصد سیمان کشور توسط تقریبا ۲۰ نفر دادوستد می‌شد، حال هر کسی بخواهد به راحتی می‌تواند به هر میزان از بورس کالا سیمان بخرد و انحصاری در این زمینه وجود ندارد.

او افزود: سیمان نیم درصد هزینه تمام شده ساخت و ساز را در بر می‌گیرد و خروج سیمان از بورس به بهانه حل مشکلات مسکن آدرس غلط دادن است. چراکه این کار سیمان را گرانتر به دست مصرف کننده واقعی می‌رساند. تلاش برای خروج محصولات از بورس، به سرمایه هراسی منجر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
چه عجب صدای باشگاه خبرنگاران هم در اومد سکوتتون خیلی جالب بود
آخرین اخبار