لغو روادید با کشورها برای تقویت گردشگری

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: کشورها به پنج دسته تقسیم شده ‌که با توجه به ویژگی خاص هر گروه، در اولویت لغو روادید قرار گرفتند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بدو ورود به کرمان با اشاره به اینکه لغو روادید با دیگر کشورها ایده مهمی بود ‌که برای تقویت گردشگری در کنار پیشنهادات متعدد دیگر مطرح شد، گفت: جلسات متعددی در این ارتباط با وزارت امور خارجه داشتیم و این وزارتخانه کاملاً با پیشنهاد وزارت گردشگری هماهنگی دارد.

وی با بیان اینکه این کار آرام آرام شروع و کشورها به پنج دسته تقسیم شده ‌که هر کدام از این گروه‌ها ویژگی خاصی دارند که در اولویت لغو روادید قرار بگیرند، گفت: نخستین مورد لغو روادید در ارتباط با روسیه بود که هفته قبل انجام شد و در ارتباط با دیگر کشورهایی که از نظر ما در اولویت هستند به تدریج و با هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط انجام می‌شود.

‌ضرغامی با اشاره به بازگشت ۳ هزار و ۵۰۶ لوح تاریخی مربوط به دوره همخانشی به کشور افزود: برای مجموعه الواح دیگر کارشناسان در آبان ماه به آمریکا می‌روند.

وی بیان کرد: بقیه الواح که شامل ۱۷ هزار لوح است بررسی و بعد از قطعی شدن صحت الواح شرایط برای بسته‌بندی و ارسال  محموله‌های بعدی صورت می‌گیرد.

سید عزت الله ضرغامی،وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در زیارت مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: کرمان به تنهایی یک ایران کوچک است که شناسنامه و هویت ملی ایرانیان به صورت یکپارچه در این استان قابل رویت است.

او افزود: گلزار شهدای کرمان مکانی بین‌المللی است و توصیه شده که در این مکان تابلو‌هایی به زبان‌های مختلف دنیا به ویژه انگلیسی و عربی نصب شود تا زائران دیگر کشورها بتوانند بیشتر دراین زمینه مطلع شوند.

ضرغامی تصریح کرد: مکتب سپهبد سلیمانی وپیام شهدای گلزار باید با نوشته هایی به زبان های مختلف به این زائران ارائه شود.

او تاکید کرد: امروز شاید تنها راه نجات کشور ادامه مکتب شهید سلیمانی باشد.

لغو روادید با کشورها برای تقویت گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهداف سفر امروز خود به استان کرمان، اظهار کرد: برای تکمیل موزه جیرفت اعتبارات زیادی نیاز است که باید راه حل مناسبی برای حل مشکلات اعتباری آن پیدا کنیم ویکی از اهداف سفر امروز ما همین مساله است.

 

برچسب ها: روادید ، لغو روادید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار