۱۲۲۸ هکتار وسعت بافت ناکارآمد شهری در کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه وسعت بافت ناکارآمد شهری در کرمانشاه را ۱۲۲۸ هکتار اعلام کرد.

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در جلسه امروز (۳ مهر) ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان، با اشاره به ابلاغ بسته تشویقی ۱۹ گانه از سه ماه پیش در سطح استان گفت : این بسته تشویقی از سه ماه پیش به تمام شهرداری‌ها ابلاغ شده، اما بجز شهرداری جوانرود و سرپل ذهاب عملکرد مابقی شهرداری‌ها در این زمینه مطلوب نبوده است.

الماسی گفت: سهمیه نوسازی ما از سال ۱۴۰۰، طی چهار سال ۱۷ هزار و ۹۰۰ واحد اعلام شده که بازسازی این واحد‌ها در آمار طرح نهضت ملی مسکن خواهد آمد، چرا که از محل تسهیلات این طرح استفاده می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۲۲۸ هکتار بافت ناکارآمد شهری در شهر کرمانشاه گفت: از میزان سهمیه نوسازی تعیین شده برای استان، سهمیه شهر کرمانشاه طی چهار سال ۱۰ هزار و ۵۵۳ واحد است.

وی افزود: از این میزان نیز تاکنون باید طبق برنامه ۶۵۹۶ واحد نوسازی می‌شد، اما تنها برای ۷۷۲ واحد پروانه صادر شده است.

الماسی گفت: این میزان عملکرد نشان می‌دهد که شهرداری کرمانشاه نسبت به برنامه ۲.۵ ساله، ۱۲ درصد و نسبت به برنامه چهارساله نوسازی تنها هفت درصد پیشرفت داشته است.

وی در خصوص میزان تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده هم گفت: مبلغ این تسهیلات برای مرکز استان ۴۰۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته باید این مسئله در نظر گرفته شود که بازسازی بافت‌های فرسوده امری دوسویه است و در کنار اراده مسئولین، باید خواست مردم هم همراه باشد.

وی با اشاره به وجود ۱۲۲۸ هکتار بافت ناکارآمد در شهر کرمانشاه گفت: یکی از شهر‌هایی که معضل بافت‌های ناکارآمد در آن جدی است، کلانشهر کرمانشاه است.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه هم در این جلسه گفت: عملکرد ما در حوزه نوسازی و بازسازی بافت فرسوده باید نسبت به مدت زمان ابلاغ بسته تشویقی سنجیده شود.

وی افزود: هرچند شروع برنامه نوسازی از سال ۱۴۰۰ بوده، اما بسته تشویقی ۱۹ گانه تنها سه ماه است که ابلاغ شده و باید میزان پیشرفت نوسازی نسبت به مدت زمان ابلاغ این بسته تشویقی سنجیده شود، چرا که پیش از آن مردم میل و رغبت چندانی به بازسازی نداشتند.

نوروزی گفت: در بحث بازسازی بافت فرسوده مردم محور اصلی هستند و آن‌ها باید برای بازسازی و نوسازی اقدام کنند و اگر مشوق‌ها اثرگذار باشد این امر محقق می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار