سخنگوی شورای شهر سهرورد:

جنگل‌های سهرورد میزبان جشنواره گردو شد

سخنگوی شورای شهر سهرورد گفت: جشنواره گردو به مدت سه روز در جنگل‌های سهرورد برگزار می‌شود.

مهدی غفاری سخنگوی شورای شهر سهرورد با بیان اینکه جنگل‌های سهرورد میزبان جشنواره گردو شد گفت: این جشنواره در روزهای ۱۲ تا ۱۴ مهرماه برای دومین سال متوالی در زادگاه شیخ شهاب الدین سهروردی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین گردوی استان و شمالغرب کشور در سهرورد برداشت می‌شود؛ بر آن شدیم که این جشنواره را در این شهر برگزار کنیم.

سخنگوی شورای شهر سهرورد با بیان اینکه این شهر بیش از ۵۲۰ هکتار باغ گردو دارد، گفت: بر اساس آمارها پیش بینی می‌شود که امسال بیش از سه هزار تن محصول گردو از باغ های سهرورد برداشت شود.

غفاری گفت: با توجه به اقلیم این منطقه در بین محصولات باغی دیگر، تولید محصول گردو از اهمیت بالایی برخوردار بوده که شهرت خاصی به این شهر بخشیده است.

وی با اشاره به آماده‌سازی شهر سهرورد برای برگزاری این جشنواره،گفت: تمامی تمهیدات و هماهنگی های لازم برای پذیرایی و اسکان مسافران انجام شده است.

سخنگوی شورای شهر سهرورد گفت: با توجه به استقبال بی نظیر در سال قبل و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و تبدیل داشته‌ها به فرصت و نیز با توجه به سهم بالای گردوی سهرورد در اشتغال و اقتصاد استان امیدواریم امسال نیز شاهد برگزاری جشنواره پرشوری باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.