تحویل ۱۵ واحد مدرسه جدید به آموزش و پرورش استان کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تحویل ۱۵ واحد مدرسه جدید به آموزش و پرورش استان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید جشن شکوفه‌ها و زنگ شروع مدارس و مقاومت در مدارس استان کرمانشاه با حضور ۳۷۰ هزار دانش آموز به صدا در آمد.

وی افزود: امسال در جشن شکوفه‌ها بیش از ۳۲ هزار دانش آموز کلاس اولی راهی کلاس‌های درس شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تراکم دانش آموزان در برخی مدارس، تصریح کرد: آموزش و پرورش در شهر کرمانشاه با کمبود کلاس درس و فضای آموزشی مواجه است و این در صورتی است که شاید به گمان برخی افراد کمبود فضای آموزشی باید در شهرستان‌ها وجود داشته باشد.

محمدی بیان کرد: اگر تراکم دانش آموزان در برخی مدارس زیاد است به دلیل آن است که توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت مدارس را با چالش مواجه کرده است.

وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع است و در استان کرمانشاه این سرانه ۶.۴ متر مربع است، اما سرانه فضای آموزشی در شهر کرمانشاه از میانگین کشوری پایین‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال نوسازی مدارس استان کرمانشاه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۵ واحد مدرسه با ۱۱۲ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش استان کرمانشاه می‌دهد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.