پلیس سمنان چه توصیه‌های پیشگیرانه‌ای به خانواده‌ها در فصل بازگشایی مدارس دارد؟

رییس پلیس پیشگیری استان سمنان گفت: والدین برای پیشگیری از آسیب‌پذیری فرزندان خود در مسیر مدرسه باید قوانین خاص، برای کودکان وضع و آن‌ها را به اجرای دقیق آن ملزم کنند.

سرهنگ حسن رستمیان  گفت: والدین به فرزندان خود بیاموزند که هنگام خروج از مدرسه دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر کودک به سنی رسیده که خودش به تنهایی از مدرسه به خانه برمی‌گردد ، اطمینان حاصل کنید که از محل های امن برای عبور از عرض خیابان استفاده کند،ادامه داد: خانواده‌ها فرزندان خود را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا و نحوه عبور از عرض خیابان را به‌صورت عملی با آنان تمرین کنند.

رییس پلیس پیشگیری استان سمنان تاکید کرد: خانواده‌ها برای پیشگیری از آسیب پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه به خانه قوانین و مقررات خاصی مقرر و و آنها را به اجرای دقیق آن ملزم کنند.

وی با بیان اینکه بهتر است برای تردد دانش‌آموزان به مدرسه از سرویس های دارای مجوز و آموزش‌دیده استفاده شود، خاطرنشان کرد: اگر فرزندان برای رفت و آمد خود از سرویس مدرسه استفاده می کنند، والدین تمام نکات ایمنی مربوطه را به وی گوشزد کنند، نکاتی از قبیل حضور به موقع در محل سوارشدن، لزوم توقف کامل خودور هنگام سوار یا پیاده شدن، صحبت نکردن با راننده و مسافران، و بیرون نبردن سر و دست از پنجره.

سرهنگ رستمیان با اشاره به ضرورت گوشزدکردن خطر مربوط به حرکت کردن از پشت خودرو های بزرگ و دور از میدان دید سایر رانندگان را به کودکان، تاکید کرد: مصادیق رعایت کردن قوانین مدرسه و احترام به حقوق سایر دانش آموزان باید به کودکان آموزش داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.