اختتامیه جشنواره استانی هنر نیاکان در شبستر

اختتامیه جشنواره استانی هنرنیاکان در مقبره شیخ محمود شبستری با شناخت نفرات برتر در شهرستان شبستر برگزار شد.

 این جشنواره در راستای بزرگداشت کنگره ده هزار شهید استان آذربایجان شرقی و با حضور ۱۰۰ هنرمند و برپایی ۳۵ غرفه آثار هنری و صنایع دستی برپا شده بود.

در بخش ایثار و شهادت، اکرم جهانگیری و محمد نصیبی سیس از شبستر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

همچنین در بخش صنایع دستی مهناز صفری از شهرستان آذرشهر با ممقان دوزی، لاله فیاض در رشته حکاکی روی فلز و فیروزه کوبی از مراغه و الهام خادمی در رشته حکاکی روی چرم از شبستر، عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

احمدحمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این مراسم با تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره گفت: مجموعه میراث فرهنگی در برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان شبستر افزود: این شهرستان یکی از شهرستان‌های فعال در حوزه صنایع دستی بوده و شهر کوزه کنان به عنوان کاندیدای شهر ملی سفال انتخاب شده است.

مدیرکل میراث استان با اشاره به اقدامات حمایتی و تسهیلاتی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی عنوان کرد: با تأکید استاندار در سال جاری، ده درصد از تسهیلات موظفی و تکلیفی بانک‌های استان به صنایع دستی اختصاص داده شده و هنرمندان می‌توانند با ثبت نام در سایت کارا، تسهیلات ویژه دریافت نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.