تجلیل از محمدرضا طاهری در مراسم اختتامیه کنگره ملی «نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی»

مراسم اختتامیه کنگره ملی «نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی» با معرفی نوحه‌سرای برتر کشور و تجلیل از محمدرضا طاهری به کار خود پایان می‌دهد.

مراسم اختتامیه کنگره ملی «نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی» امروز ساعت ۱۴:۳۰ با معرفی نوحه‌سرای برتر کشور و تجلیل از محمدرضا طاهری، مداح اهل بیت (ع) در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.  

این کنگره از سه بخش اصلی، جنبی و ویژه تشکیل شده است. در بخش اصلی پنج نوحه‌سرای برگزیده براساس مجموعه آثار عاشورایی انتخاب می‌شود. در بخش جنبی سه اثر برگزیده ویژه کودک و نوجوان و سه اثر علمی - پژوهشی برتر انتخاب می‌شود. در بخش ویژه هم یک اثر در محور‌های هشتگانه انتخاب می‌شود. 

پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی، سخنران مذهبی و کارشناس مسائل خانواده درباره نقش نوحه در زندگی ایرانیان گفته بود، نوحی از سرمایه‌های جدی هر ایرانی است. خیلی از مردم نوحه‌های آقای آهنگران بخصوص نوحه‌های قدیمی‌اش را دوست دارند و این نوحه‌ها برای آن‌ها یادآوری حماسه است. آقای آهنگران برای بسیاری از مردم اسطوره است. رحیم موذن‌زاده اردبیلی روحش شاد. هر آدمی که به هنر علاقه نداشته باشد، با شنیدن صدای مرحوم اردبیلی حیرت‌زده می‌شود. ما هیئتی‌ها با شنیدن مداحی حاج منصور ارضی در چهل پنجاه سال اخیر جان گرفتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار