در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد؛

تکرار ادعای بی‌اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران

امارات بار دیگر ادعای بی‌اساس خود در خصوص جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس را تکرار کرد.

امارات بار دیگر ادعای بی‌پایه و اساس همیشگی خود در خصوص جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس را در مجمع عمومی سازمان ملل تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، «ریم بنت ابراهیم الهاشمی» وزیر مشاور امارات در امور همکاری‌های بین‌المللی در سخنرانی خود در جریان هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از جمهوری اسلامی ایران خواست تا مشکل سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را حل و فصل کند.

وزیر مشاور امارات در امور همکاری‌های بین‌المللی امارات همچنین مدعی شد: زمان ما را از درخواست حل و فصل این مشکل از طریق مذاکره مستقیم یا دیوان کیفری بین‌المللی بازنمی‌دارد و این موضع امارات طی چندین دهه ثابت بوده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ۲۹ شهریور نیز در نشست مشترک وزیران خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس که با وزیر خارجه آمریکا در نیویورک برگزار شد حاضران در بیانیه‌ای بار دیگر از ادعای بی‌اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک حمایت کرده و خواهان آنچه آن را دستیابی به یک راه حل مسالمت‌آمیز برای این جزایر از طریق مذاکرات دو جانبه یا دیوان کیفری بین‌المللی بر اساس قواعد حقوق بین الملل از جمله منشور سازمان ملل خواندند، شدند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس پس از این نشست، با تاکید بر مواضع ثابت و اصولی کشورمان جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی در این باره خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجییدی
۰۸:۳۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
این ادعاعای بی اساس راه به هیچ جا نخواهد برد. این جزایر جزیی از کشور بزرگ ایران بوده ،هست و خواهد ماند و هرگز جداشدنی نیست.آن زمانی که میبخشیدند تمام شد
دوستی گفته اند که باید قابل سکونت باشه ولی با توجه به موقعیت جغرافیایی این جزایر سکونت شهروندان شاید در آینده مشکل ساز شود و در این جزایر بهتره محل نیروهای نظامی باشه که هست و بهترین تصمیم در این زمینه اتخاذ شده است تا مبادا کسی جرات تعرض به کشور بزرگ ایران داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
ما حاضریم جزایر رو با بحرین تاخت بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
بحرین هم مال ماست چرا تاخت بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
میتونی بیا ببرشون واستون گذاشتیم تو جعبه روبانم پیچیدیم.
فک کردید زمان محمررضاست ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسبه
۱۳:۲۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
به این نوکر آمریکا و انگلیس بگین مورچه حواست باشه زیر پا به می سی امارات تو چقدر جمعیت و مساحت داری که جیک جیک می کنی حامیان تو همه خاین هستن حواست باشه گرفتار نشی اثری ازت در تاریخ جغرافیایی نمی ماند سوراخ موش گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
اگر این ادعاها در مورد بخشی از خاک کشور دیگه ای بود.تا الان اون جزایر قابل سکونت شده بودن و رونق اقتصادی داشتن.متاسفانه مسئولین ما تو این مورد فقط دارن به قدرت نظامی ایران در مقابل امارات تکیه میکنن.و این یه اشتباه بزرگه.باید این جزایر قابل سکونت بشن و رونق اقتصادی داشته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
خیلی از مسوولین ما خائن هستن
آخرین اخبار