بیانیه ترکیه در محکومیت اهانت به قرآن کریم در هلند

وزارت امور خارجه ترکیه بیانیه‌ای درباره هتک حرمت قرآن کریم منتشر کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه بیانیه‌ای درباره هتک حرمت قرآن کریم در هلند منتشر کرد.

به گزارش سی ان ان، در این بیانیه تصریح شده است که ترکیه حملات تحریک آمیز به قرآن را در خارج از سفارتخانه‌های کشور‌های اسلامی از جمله سفارت ترکیه در هلند محکوم می‌کند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما گسترش این حملات تحریک‌آمیز را که هدف آن تحقیر دین ما و مؤمنان به این دین است، محکوم می‌کنیم. این اعمال نفرت‌انگیز تحت پوشش آزادی بیان انجام می‌شود.

در ادامه بیانیه آمده است: اکنون باید اقدامات مؤثری از سوی کشور‌هایی صورت گیرد که «حملات» در خاک آن‌ها رخ می‌دهد و این کشور‌ها باید تدابیری علیه این اقدامات تحریک‌کننده اتخاذ کنند که از سوی سازمان ملل به عنوان نشر نفرت مذهبی و نقض قوانین بین‌المللی شناخته می‌شوند.

ترکیه از مقامات هلندی خواست تا با عامل این اقدام برخورد کند و اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از تکرار این حوادث صورت دهد.

ادوین واگنسولد، رهبر سازمان اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی سازی غرب (PEGIDA) (پگیدا) روز شنبه در هلند کتاب مقدس مسلمانان را پاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۴۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
افزایش جان‌باختگان زلزله ترکیه به بیش از 53 هزار نفر خیلی کم است و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون در جنگ سوریه و عراق بیش از 999 هزار نفر مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه سوری و عراقی توسط تروریست های داعش جان خود را از دست دادند.
آخرین اخبار