مقام‌های آمریکایی: بعید است که ضدحمله کی‌یف به اهداف خود دست یابد

یک نشریه آمریکایی به نقل از برخی منابع نوشت که ضدحمله کی‌یف موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از برخی مقام‌های این کشور در گزارشی نوشت که نیرو‌های اوکراینی باید چند هفته دیگر توقف کنند تا پس از حملات و ضدحملات  تابستانی دوباره بهبود یابند.

این نشریه همچنین گفت که مقامات در واشنگتن گفته‌اند که نیرو‌های نظامی اوکراین نمی‌توانند پل زمینی روسیه به کریمه را به عنوان بخشی از ضدحمله خود قطع کنند یا به اهداف کلیدی دیگری دست یابند و در ادامه نوشت: «برخی از مقامات آمریکایی گفته‌اند که به نظر می‌رسد حمله متقابل اوکراین به اهداف استراتژیک خود نمی‌رسد. نیرو‌های کی‌یف برای رسیدن به دریای آزوف در منطقه زاپروژیا روسیه تلاش می‌کنند، زیرا به گفته آن‌ها میدان‌های مین نیرو‌های روسیه ثابت شده و این نشانه قدرت است.»

مقام‌های آمریکایی به نیویورک تایمز گفتند: «انجام عملیات تهاجمی نیز به زودی برای اوکراین دشوارتر خواهد شد، زیرا زمین در منطقه نرم و گل آلود می‌شود. در چند هفته آینده، ارتش اوکراین برای بازسازی انبار تجهیزات خود و استراحت نیرو‌های خسته از جنگ تابستانی به زمان نیاز دارد.»

ضد حمله اوکراین در اوایل ژوئن آغاز شد و کی‌یف تاکنون تنها از تصرف چند روستای کوچک در فاصله‌ای دورتر از خطوط دفاعی اصلی روسیه خبر داده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه، اوایل ماه جاری میلادی گفت که اوکراین از ابتدای تابستان بیش از ۷۱ هزار سرباز و بیش از ۵۴۰ تانک را از دست داده و نتوانسته است به هیچ نتیجه قابل توجهی در میدان نبرد دست یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
اوکراین بعد از این استراتژیک حمله را عوض خواهد کرد و حملات پهپادی و موشکی وبمباران مواضع دشمنش را ادامه خواهد داد این جنگ حتما گسترش میابد و در سال آینده احتمالا ناتو خواهد جنگید تمام نخواهد شد.
آخرین اخبار