هشدار مقام اطلاعاتی اوکراین درباره تانک‌های ساخت آمریکا

رئیس اداره اصلی اطلاعات ارتش اوکراین خواستار استفاده از تانک‌های آبرامز فقط در برخی نبردهای خاص شد.

«کریل بودانوف» رئیس اداره اصلی اطلاعات ارتش اوکراین (GUR)  در مصاحبه با وب‌سایت وارزون (War Zone) گفت که کی‌یف باید تانک‌های آبرامز عرضه شده آمریکا را فقط در عملیات‌های موفقیت‌آمیز خاص مستقر کند، در غیر این صورت به سرعت نیرو‌های روسی آن‌ها را منهدم خواهند کرد.

این مقام اطلاعاتی با بیان آنکه اوکراین مشتاقانه منتظر دریافت ۳۱ تانک جنگی اصلی آبرامز M۱ است که واشنگتن قول داده بود در ژانویه ارائه دهد، هشدار داد که «استفاده گسترده نیرو‌های روسیه و اوکراین از توپخانه و مین» امکان استفاده از تجهیزات زرهی را در عمل در تمام جهات اصلی به حداقل رسانده است. اگر فقط یک گروه تانک گردان را در جایی در میدان نبرد مستقر کنیم، به محض اینکه زیر برد توپخانه قرار بگیرد، مورد اصابت قرار خواهد گرفت.»

او در ادامه افزود: «به همین دلیل است که در حال حاضر تمام موارد اصلی درگیری با پای پیاده و بدون استفاده از هیچ وسیله‌ای انجام می‌شود.»

بودانوف همچنین در مورد موشک‌های دوربرد ATACMS (سیستم موشکی تاکتیکی ارتش) صحبت کرد که علیرغم چندین ماه درخواست کی‌یف، در آخرین بسته کمک‌های نظامی دولت بایدن وجود نداشت و در این باره هم گفت: «نیرو‌های اوکراینی برای هدف قرار دادن فرودگاه‌ها، پست‌های فرماندهی و انبار‌های مهمات روسیه به موشک‌ها نیاز دارند. من نمی‌دانم در نهایت این نوع موشک را دریافت خواهیم کرد یا خیر. هنوز راه‌های مختلفی برای دریافت آن‌ها هست. اوکراین تعداد کمی ATACMS را به اوکراین ارائه خواهد کرد و اگر ۱۰۰ موشک باشد، این وضعیت برای کی‌یف تغییر نخواهد کرد.»

روسیه بار‌ها هشدار داده است که تحویل تسلیحات غرب به اوکراین تنها باعث طولانی شدن جنگ می‌شود، و مسکو را از دستیابی به اهداف عملیات نظامی خود باز نخواهد داشت. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، دربار کمک واشنگتن به کی‌یف در بحبوحه درگیری هفته گذشته گفت که «آمریکا سلاح، مهمات، اطلاعات و داده‌های ماهواره‌ای را ارسال می‌کند. آن‌ها علیه ما می‌جنگند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
ظاهرا جو خوابالو نبود
آخرین اخبار