پیشرفت ۴۳ درصدی آبرسانی آخرین قطعه آبرسانی به شهر‌های گروه الف

آخرین قطعه از پروژه آبرسانی به شهر‌های گروه الف که بین بابلسر و فریدونکنار در حال اجر ااست اکنون به پیشرفت ۴۳ درصدی رسید.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت:بخش مهمی از لوله‌گذاری طرح تکمیل آبرسانی به شهر‌های گروه الف که از بابلسر تا فریدونکنار به طول ۲۰ کیلومتر در حال اجراست طی یک سال فعالیت اجرا شده و پیشرفت فیزیکی این پروژه مهم آبرسانی استان به ۴۳ درصد رسیده است.

او افزود: از این ۲۰ کیلومتر ۴ کیلومتر با دو خط لوله موازی به قطر‌های ۹۰۰ و ۶۰۰ میلیمتر اجرا می‌شود و مابقی نیز یک خط لوله ۶۰۰ است.

داوودیان گفت:یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی همراه با ایستگاه پمپاژ نیز در این مسیر و در منطقه اجاکسر ساخته می‌شود که عملیات اجرایی این مخزن نیز در حال انجام است.

او افزود:با اجرای این طرح که عملیات اجرایی آن شهریور پارسال و پس از بهره‌برداری طرح آبرسانی به بابلسر از سد آیت‌الله صالحی مازندرانی آغاز شد، آبرسانی به شهر‌های گروه الف تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: طی یک سال اخیر ۸ هزار و ۵۰۰ متر از لوله‌گذاری این خط انتقال اجرا شده که شامل ۳ هزار و ۶۰۰ متر خط موازی با لوله‌های به قطر ۶۰۰ و ۹۰۰ و همچنین ۴ هزار و ۹۰۰ متر خط لوله ۶۰۰ میلیمتر است. در حال حاضر نیز عملیات لوله‌گذاری در ۱۱.۵ کیلومتر مسیر باقیمانده در حال انجام است.

او افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این طرح خط انتقال نیز ساخت پل فلزی روی رودخانه بابلرود برای عبور خط لوله و همچنین تکمیل نقاط انفصالی است که برنامه‌ریزی برای آن انجام شده و به زودی اجرا می‌شود.

داوودیان گفت: خط انتقال آب از سد البرز تا بابلسر مجموعا ۷۰ کیلومتر است که با اضافه شدن خط انتقال بابلسر تا فریدونکنار به ۹۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.