انتقاد لاوروف از استاندارد‌های دوگانه سازمان ملل در دیدار با گوترش

وزیر امورخارجه روسیه در دیدار با دبیرکل سازمان ملل از استاندارد‌های دوگانه این سازمان در قبال کشور‌های مختلف انتقاد کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در خصوص دیدار آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که در این دیدار، وزیر خارجه روسیه توجه طرف مقابل را به «غیرقابل قبول بودن» استاندار‌های دوگانه سازمان ملل در قبال کشور‌های مختلف جلب کرده است. 

به گزارش اسپوتنیک، در این دیدار، وزیر امور خارجه روسیه همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواست تا از کشاندن نمایندگان ساختار‌های سازمان ملل به ابتکارات سیاسی در زمینه مناقشه اوکراین جلوگیری کند.

افزون بر این، لاوروف از گوترش خواست تا روند داوری علیه آمریکا را آغاز کند. گفته می‌شود لاوروف با اشاره به نقض مداوم تعهدات بین‌المللی از سوی آمریکا، از عدم صدور روادید برای مشارکت دیپلمات‌های روسی و سایر کشور‌ها برای شرکت در فعالیت‌های سازمان ملل انتقاد کرده است.

پیش از این، لاوروف در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود: «روسیه اصرار دارد همه مفاد منشور سازمان ملل رعایت شود و به طور انتخابی اعمال نشود». وی نسبت به خطر یک «درگیری جهانی» در صورت عدم رعایت این اصل هشدار داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
لارف رانباید به امریکا راه بدن شریک جنایتهای پوتین
آخرین اخبار