دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد

راه اندازی ۲۰۰ کتابخانه سیار در مناطق مختلف کشور

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از راه اندازی ۲۰۰ کتابخانه سیار در کشور خبر داد و گفت: بخشی از این کتابخانه‌ها در ایلام مستقر خواهد شد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت توجه به زیرساخت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی است، در این زمینه توسعه و گسترش کتابخانه‌های سیار در مناطق مختلف کشور از جمله در استان ایلام در دستور کار قرار گرفته است.

وی از برنامه ریزی برای راه اندازی ۲۰۰ کتابخانه‌های سیار در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: قطعا بخشی از این کتابخانه‌های سیار در استان مستقر خواهد شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: شایسته است که زیرساخت‌های حوزه فرهنگی و هنری در استان ایلام از جمله در بحث کتاب و کتابخوانی توسعه پیدا کند.

رمضانی با اشاره به اینکه توسعه خدمات در کتابخانه مرکزی ایلام در دستور کار قرار داده ایم، یادآور شد: مقدمات این کار انجام شده و در سفر هیئت دولت به استان به این مسئله توجه ویژه‌ای خواهد شد.

وی افزود: تمامی مشکلات و نواقص کتابخانه مرکزی ایلام برطرف می‌شود و قطعا در آینده‌ای نزدیک این کتابخانه به یک فضای فرهنگی با نشاط در استان تبدیل می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه دسترسی به کتابخانه در استان ایلام بر اساس شاخص‌های مدنظر ۳۳ درصد است، افزود: نزدیک به ۵۷ کتابخانه در سطح استان ایلام فعالیت دارند.

رمضانی افزود: با راه اندازی کتابخانه‌های سیار بخش زیادی از مشکلات دسترسی مردم به کتابخانه در استان ایلام حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی کشور وجود دارد، افزود: در سال باید ۱۰۰ میلیارد تومان کتاب برای کتابخانه‌های عمومی خریداری شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشو خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی در زمینه خرید کتاب به دولت مطرح شده و امیدواریم به زودی خبر‌های خوبی در زمینه شنیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.