بذرپاش:

ظرفیت تبادلات تجاری در بندر امیرآباد به ۱۰ میلیون تن افزایش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت تبادلات تجاری بندر امیرآباد طبق دستور رئیس جمهور مبنی بر توسعه زیرساخت و تجهیزات بنادر به ۱۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بندر امیرآباد بهشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: ظرفیت تبادلات تجاری بندر امیرآباد بهشهر از ۷.۵ میلیون تن فعلی طبق دستور رئیس جمهور مبنی برتوسعه زیرساخت و تجهیزات بنادر به ۱۰ میلیون تن افزایش می‌یابد. امیرآباد یکی از بنادر مهم و راهبردی کشور محسوب می‌شود و راه ارتباطی ایران با آسیای میانه و قفقاز است.

بذرپاش اضافه کرد: بنا به اظهار کشور‌های همسایه شمالی این بندر جذابیت خاصی برای آن‌ها دارد و خواهان ارتقاء مبادلات تجاری با ایران از طریق این بندر هستند.

وی گفت که تکمیل اسکله ریلی رو- رو یکی از اولویت‌ها برای این مجموعه محسوب می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده تا یکسال آینده این طرح بهره برداری می‌شود و این امر اتفاق بزرگی در تخلیه و بارگیری در این بندر خواهد بود.

 وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ظرفیت سیلوی این بندر از ۳۶۰ هزار تن به ۴۶۰ هزار تن افزایش یافته و این روند افزایشی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه که مازندران علاوه بر ظرفیت‌های خوب کشاورزی، طبیعی و گردشگری در حوزه ترانزیتی هم یک فرصت بی نظیر است که می‌تواند هم برای استان و هم کشور ثروت آفرینی کند.

بذرپاش اضافه کرد: تکمیل کریدور شمال - جنوب که حجم زیادی از کالا‌ها را از مسیر دریای شمال به جنوب می‌رساند یک ظرفیت بی نظیر خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تکمیل کریدور شمال به جنوب به اندازه نفت برای آیندگان ما درآمد خواهد داشت و در حال حاضر تکمیل این کریدور با استفاده از ظرفیت ریلی در اولویت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار