زنجان ۱۰۵ مهر اصالت صنایع دستی دریافت کرده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: این استان از سال ۹۰ تا کنون موفق به دریافت ۱۰۵ مهر اصالت ملی صنایع دستی شده و از سال ۸۶ نیز ۱۱ مهر اصالت بین المللی را دریافت کرده است.

سید سعید صفوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه زنجان ۱۰۵ مهر اصالت صنایع دستی دریافت کرده است گفت: بیشترین آثار دریافتی مهر اصالت ملی در زمینه ملیله است که ۴۵ اثر را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در بخش بین المللی نیز ۹ اثر از ۱۱ اثر انتخابی ملیله بوده است اضافه کرد: این اداره کل در حوزه صنایع دستی و برای توسعه و ترویج رشته های مختلف صنایع دستی برنامه های مختلفی را مورد توجه قرار داده است.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر جمع آوری آثار صنایع‌دستی برای دریافت مهر هنرمندان زنجانی ادامه دارد گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد مهم می‌توانند تصویر و فیلم ۲ نمونه از آثار پیشنهادی خود را برای شرکت در این داوری به معاونت صنایع‌دستی استان ارسال کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان زنجان ادامه داد: برای راهنمایی هرچه بیشتر شرکت‌کنندگان، بخش ویژه‌ای در سایت اداره کل به هفتمین دوره داوری مهر اصالت به آدرس zanjan.mcth.ir اختصاص‌ یافته و نمونه برگه‌های ارسال آثار و شرایط کامل شرکت در این رویداد اعلام‌شده است.

وی بابیان اینکه رویداد مهر اصالت هر ۲ سال یک‌بار برگزار می‌شود، گفت: شاخص‌های اصلی ارزیابی در این داوری، اصالت اثر، مرغوبیت، نوآوری و بازاریابی است و سازگاری با محیط‌ زیست و مسوولیت حقوق اجتماعی ازجمله پیش‌شرط‌های ارسال آثار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.