بهره برداری از سیستم آشکارساز (ایکس ری) در آستارا

دومین سیستم آشکارساز گمرکات کشور (ایکس ری) در آستارا به بهره برداری رسید.

دومین سیستم آشکارساز گمرکات کشور (ایکس ری) با حضور برخطِ وزیر امور اقتصادی و دارایی به طور همزمان با ۸ استان کشور در شهرستان مرزی آستارا به بهره برداری رسید.

علی حسین ذوالقدر، مدیرکل گمرک آستارا در آیین بهره برداری از این طرح عمرانی گفت: گمرک آستارا یکی از گمرک‌های بین المللی مهم کشور است که با تجهیز امکانات نوین می‌تواند در افزایش چند برابری تعاملات با کشور‌های همسایه نقش بسزایی داشته باشد.

او با بیان اینکه سیستم آشکارساز گمرک «X-RAY» آستارا یک طرح دانش بنیان است، افزود: این طرح با ۱۵ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل گمرک آستارا سرعت در ارائه خدمات، کاهش ترافیک و افزایش رضایتمندی مردم را از ویژگی‌های این طرح دانست و تصریح کرد: سیستم آشکارساز گمرک می‌تواند در ساعت ۱۰۰ کامیون را مورد اسکن قرار دهد.

ذوالقدر همچنین با بیان اینکه این طرح تکنولوژی بالایی دارد، افزود: این سیستم از نمونه‌های چینی هم پیشرفته‌تر و هم بروزتر است و همه ابنیه ساختمانی و کانتینری این طرح انجام و ۹۵ درصد این طرح بسیار مهم در داخل کشور و از سوی متخصصان داخلی ساخته شده است.

بهره برداری از سیستم آشکارساز (ایکس ری) در آستارا

او با اشاره به افزایش حجم واردات و صادرات از گمرک آستارا تصریح کرد: گمرک آستارا یک گمرک صادراتی است که بسیاری از کالا‌ها از این گمرک ترانزیت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.