ثبت‌نام ۳۲۸هزار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد کشور در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به روند طرح‌های حمایتی گفت: ۳۲۸ هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

محمود توکلی در سفر به شهرکرد با اشاره به اینکه طیف خدماتی که کمیته امداد امام به مددجویان در راستای حفظ کرامت و رفع نیاز‌های اولیه ارائه می‌شود گسترده است، افزود: تامین مسکن از شاخص‌ترین خدماتی است که برای توانمندسازی جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی افزود: امسال کمیته امداد امام (ره) توجه ویژه به مسکن شهری برای مددجویان در قالب طرح‌های حمایتی و مسکن اجتماعی دارد و هم‌اکنون پالایش و استعلام ثبت‌نام نهضت ملی مسکن مددجویان در دست اجراست.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون دولت در حوزه مسکن برای حمایت از دهک یک تا چهارم شرایط خاص را در نظر گرفته است که این شرایط به استان‌ها و نهاد‌های حمایتی ابلاغ شده است.

توکلی افزود: پارسال همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام بیش از ۲۳ هزار واحد مسکن مددجوی به مددجویان تحویل داده شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری نیز ۱۴ هزار واحد مسکن به مددجویان تحویل داده شود.

وی اظهار داشت: بیشترین تمرکز و سیاست کمیته امداد تاکنون بر تامین مسکن مددجویان در مناطق روستایی بوده است و از ابتدای امسال مسکن شهری در دستورکار این نهاد قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: در سالجاری برای مسکن‌دار شدن مددجویان این نهاد در ادامه خدمات مسکن روستایی تفاهم‌نامه ۱۰ هزار واحدی با بنیاد مستضعفان و همچنین ۴۰ هزار واحدی با بسیج سازندگی منعقد شده است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و امسال به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در بحث مسکن روستایی پشت نوبتی وجود ندارد، افزود: آمادگی برای ثبت نام از مددجویان در مناطق روستایی در بخش تامین مسکن وجود دارد.

توکلی افزود: خدمات تعمیرات مسکن برای مددجویانی که خود مالک هستند نیز ارائه می‌شود که پارسال تعمیرات مسکن برای بیش از ۵۲ هزار واحد مسکونی مددجویان انجام شد.

به گفته وی، سال‌گذشته ۳۸ هزار مورد آشپرخانه و سرویس بهداشتی برای مددجویان احداث شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار